Kaufland: Ziemniaki z Wielkopolski na półkach w całym kraju
W tym artykule:
Produkty z bliska - wsparcie dla polskich gospodarstw
W każdym sklepie Kaufland w Polsce klienci mogą znaleźć co najmniej 250 produktów regionalnych, a w większych marketach - nawet ponad 500. Są to wyroby pochodzące od polskich dostawców, głównie z małych i średnich rodzinnych firm. Sieć współpracuje dziś z ponad 1100 lokalnymi producentami, oferując ponad 4000 produktów regionalnych.
Jak podano w komunikacie, takie podejście wspiera lokalną gospodarkę i realizuje misję firmy, by być "dobrym sąsiadem".
Kontraktowe uprawy z lokalnymi rolnikami
W ramach projektu "Uprawy kontraktowe" Kaufland zapewnia producentom stabilność oraz gwarancję zbytu, a klientom - dostęp do świeżych produktów o znanym pochodzeniu. Najnowszy etap programu obejmuje ziemniaki i cebulę z Wielkopolski, dostępne od 16 października w całym kraju.
- Dla nas współpraca z Kaufland to nie tylko stabilny odbiór plonów, ale też poczucie, że nasza praca naprawdę trafia do ludzi. Cieszy nas, że możemy z dumą powiedzieć, że nasze warzywa są stąd, z Wielkopolski - mówi Łukasz Nowakowski, prezes zarządu Grupy Producentów Warzyw Nowakowscy.
Ekologia i świadomość zakupowa
Współpraca z lokalnymi producentami pozwala ograniczyć emisję CO₂ dzięki krótszym trasom transportu. Jednocześnie sieć zyskuje lepszą kontrolę nad jakością i świeżością towaru. Planowanie upraw sprzyja ograniczaniu nadprodukcji i marnowaniu żywności, co - jak podkreśla firma - przekłada się na korzyści zarówno dla środowiska, jak i klientów.
- Nasza filozofia jest prosta - to, co dobre, jest blisko. Wspierając lokalnych producentów, wspieramy całe społeczności i budujemy trwałe relacje, które przekładają się na jakość i zaufanie klientów - mówi Wojciech Szczepanowski, dyrektor pionu zakupu owoce warzywa w Kaufland Polska.
Źródło: Kaufland Polska
Kaufland to niemiecka sieć sklepów należąca do Grupy Schwarz, która jest również właścicielem sieci Lidl. Sieć oferuje artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku i działa w wielu krajach Europy, m.in. w Niemczech, Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Chorwacji czy Bułgarii. Rozwija swoją obecność na polskim rynku od 24 lat. Otworzył ponad 250 sklepów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników. Dalsze plany sieci zakładają osiągnięcie nawet 400 sklepów w Polsce w ciągu najbliższych lat, jeśli warunki rynkowe pozwolą na taką ekspansję.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!