Nowa platforma ma odczarować rekrutacje w urzędach
W tym artykule:
Elektroniczny nabór dla nowych urzędników
Służba cywilna planuje uruchomić nowoczesną platformę rekrutacyjną, która ma ułatwić dostęp do zatrudnienia w administracji rządowej. Dzięki elektronicznemu systemowi wszystkie ogłoszenia będą dostępne w jednym miejscu, a kandydaci będą mogli składać aplikacje online. To znaczące ułatwienie szczególnie dla młodych ludzi, którzy są zainteresowani pracą w tej branży.
- Już za chwilę startujemy z elektronicznym naborem, elektroniczną rekrutacją do służby cywilnej w całym kraju (...). W jednym miejscu będą wszystkie ogłoszenia i możliwość elektronicznego składania aplikacji - wskazała Anita Noskowska-Piątkowska.
Wyzwania związane z zatrudnieniem w służbie cywilnej
Choć liczba wakatów w poszczególnych regionach nie jest dramatyczna, administracja rządowa nieustannie poszukuje specjalistów, zwłaszcza w obszarach takich jak nadzór budowlany. Wielu młodych ludzi może skusić dołączenie do służby cywilnej poprzez stabilne warunki pracy oraz świadomość wykonywania pracy o charakterze misyjnym. Niestety, konkurencja z sektorem prywatnym pod względem wynagrodzeń pozostaje wyzwaniem.
- Jestem entuzjastką elektronizacji usług publicznych. Ta cyfryzacja postępuje w całym naszym życiu. Trudno, żeby nie postępowała w administracji rządowej. Natomiast jest też grupa naszych klientów, która nie chce załatwiać spraw przez internet. I urzędy też muszą być na to przygotowane - przyznała szefowa.
Przyszłość służby cywilnej
Zgodnie z Konstytucją RP, korpus służby cywilnej działa w urzędach administracji rządowej i ma za zadanie zapewniać zawodowe, rzetelne, bezstronne i politycznie neutralne wykonywanie zadań państwowych. W ramach wizyty na Śląsku Anita Noskowska-Piątkowska zaplanowała spotkanie z pracownikami administracji rządowej oraz ze studentami Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Źródło: PAP
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!