Sprzedaż znów idzie w górę. Znana sieć pokazuje pierwsze oznaki odbicia
W tym artykule:
Sprzedaż do klientów detalicznych w III kw. br. sięgnęła 106,9 mln zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody w segmencie B2B wyniosły natomiast 12,8 mln zł, czyli o 17% więcej r/r, podano.
Lekkie odbicie w sprzedaży
- Trzeci kwartał tego roku przyniósł lekkie odbicie sprzedaży w Grupie Wittchen, dzięki czemu narastająco cały okres od stycznia do września również zakończyliśmy nieco wyższymi przychodami niż przed rokiem. Aktywnie dążymy do tego, aby podtrzymać, a nawet wzmocnić tę pozytywną tendencję w kolejnych okresach - powiedział prezes Jędrzej Wittchen.
Dodał, że spółka w tym celu stale uatrakcyjnia i rozbudowuje ofertę.
- Dziś jednak trudno jeszcze mówić o trwałej poprawie otoczenia rynkowego. Z jednej strony, popyt konsumencki odbudowuje się powoli, a klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, a z drugiej - mierzymy się z agresywną konkurencją niektórych graczy, co rodzi presję na ceny. W efekcie, wartość sprzedaży rośnie wciąż wolniej niż wolumeny sprzedanych produktów - dodał prezes.
Sprzedaż po dziewięciu miesiącach
Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż Grupy Wittchen do klientów detalicznych wyniosła 291,8 mln zł (+3% r/r), z kolei sprzedaż w segmencie B2B sięgnęła 33,9 mln zł (-7% r/r). Łączne przychody za trzy kwartały tego roku wyniosły 325,6 mln zł (+1% r/r).
Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach. Od 2015 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównym udziałowcem spółki jest Jędrzej i Monika Wittchen posiadający 59,94% akcji.
Źródło: isbnews