Świetny wynik polskiego lotniska. Jest 57. w globalnym zestawieniu
Jak wypadły polskie lotniska?
W tegorocznym zestawieniu polskie porty lotnicze odnotowały mieszane wyniki. Najwyżej uplasowało się lotnisko w Gdańsku (57 miejsce) z oceną ogólną 8,22.
Kolejne miejsca zajęły:
- Lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie – 95. miejsce globalnie, drugie w Polsce. Spadek o 29 pozycji względem ubiegłego roku. Ocena klientów: 8,0.
- Lotnisko im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu – 140. miejsce. Wysoka ocena satysfakcji klientów (8,5), ale niższy wynik za ofertę gastronomiczną i sklepy (7,1).
- Lotnisko im. Jana Pawła II w Krakowie-Balicach – 155. miejsce.
We wszystkich trzech kategoriach polskie lotniska osiągnęły najwyższe wyniki w zakresie satysfakcji klientów, natomiast najniższe – w obszarze gastronomii i sklepów.
Najlepsze lotnisko w Polsce jest w Gdańsku
W krajowym zestawieniu najlepiej wypadło lotnisko w Gdańsku, które zajęło 1. miejsce w Polsce i 57. na świecie. Drugie miejsce w kraju przypadło lotnisku Chopina w Warszawie (95. na świecie), a trzecie – portowi we Wrocławiu (140. miejsce globalnie). Czwarte miejsce w Polsce zajęło lotnisko w Krakowie-Balicach, plasując się na 155. miejscu na świecie.
Gdańsk wyróżnił się wysoką oceną od pasażerów, natomiast Warszawa i Wrocław musiały zmierzyć się ze spadkiem w rankingu z powodu niższych ocen za infrastrukturę komercyjną.
Najlepsze lotniska w Europie i na świecie
W Europie najwyżej ocenione zostały porty lotnicze z krajów nordyckich i Hiszpanii:
- Bergen Flesland (Norwegia) – 9. miejsce globalnie
- Bilbao (Hiszpania) – 16. miejsce
- Bodø (Norwegia) – 23. miejsce
- Oslo Gardermoen (Norwegia) – 28. miejsce
- Reykjavik Keflavik (Islandia) – 30. miejsce
Na świecie liderem został port w Kapsztadzie (RPA) z wynikiem 8,57 punktów. Kolejne miejsca zajęły: Doha Hamad (Katar), Rijad (Arabia Saudyjska), Brasília (Brazylia) i Maskat (Oman).
– Dzięki rankingowi AirHelp Score pomagamy pasażerom lepiej przewidzieć, czego mogą się spodziewać po różnych portach lotniczych, a także informujemy ich, jakie mają prawa w przypadku opóźnienia, odwołania lub przepełnienia lotu – skomentował Tomasz Pawliszyn, dyrektor generalny AirHelp.
Ranking AirHelp Score powstaje na podstawie danych z okresu 1 czerwca 2024 – 31 maja 2025 roku. Ocenie poddawane są trzy kryteria: punktualność (60% oceny), opinie klientów (20%) oraz oferta gastronomiczna i handlowa (20%). Celem zestawienia jest umożliwienie pasażerom podejmowania bardziej świadomych decyzji przy wyborze portów lotniczych.