Kraków Airport: Sierpień z historycznym wynikiem obsługi pasażerów
- To właśnie sierpień jest z reguły miesiącem, w którym obsługujemy najwięcej pasażerów. W tym roku przekroczyliśmy po raz pierwszy w historii próg 1 300 000 obsłużonych pasażerów w ciągu miesiąca. Dla porównania: w sierpniu ubiegłego roku, który również był najlepszym miesiącem 2024 r., liczba pasażerów przekroczyła nieco 1 100 000 - mówi Łukasz Strutyński, prezes Kraków Airport.
W tym roku od samego początku lotnisko obsłużyło łącznie 8 656 206 pasażerów. Służby lotniska podają dla porównania, że w ubiegłym roku przez 8 miesięcy było 7 277 917 pasażerów. Wzrost jest skokowy, to sporo ponad milion więcej. Pasażerowie coraz chętniej wybierają Kraków Airport jako miejsce startu swojej podróży.
Jak wynika z danych portu lotniczego - rekordowym sierpniowym dniem, a jednocześnie rekordowym dniem w historii lotniska był 22 sierpnia. Tego dnia z usług Kraków Airport skorzystało 48 383 pasażerów. Z kolei rekord tygodniowy został ustanowiony pomiędzy 10 a 17 sierpnia z wynikiem 303 676 obsłużonych pasażerów.
- Przed nami wrzesień, kolejny miesiąc letniego sezonu w branży lotniczej. To czas, gdy wielu podróżnych wybiera naszą siatkę połączeń, ponieważ pogoda wciąż sprzyja wypoczynkowi - temperatury są łagodniejsze, a plaże nie tracą swojego uroku, pozwalając w pełni cieszyć się ostatnimi chwilami lata - tak prezes Łukasz Strutyński zachęca do skorzystania z oferty Kraków Airport.
Niewątpliwie lotnisko w Balicach ma coraz silniejszą pozycję, jest największym lotniskiem regionalnym w Polsce i drugim - po Warszawie - pod względem liczby obsługiwanych pasażerów.