Po ponad 10 latach BioShock 4 potrzebuje „gruntownych zmian” i nowego lidera. Jeden element wymaga szczególnej poprawy. „Mamy dobrą grę, ale chcemy wspaniałej”
Spis treści:
- Duże zmiany w studiu Cloud Chamber
- Narracja problemem BioShocka 4
- Los remake’u „jedynki”
Nowa odsłona popularnej serii BioShock powstaje już kilka dobrych lat i wygląda na to, że do jej premiery jeszcze bardzo długa droga. Okazuje się, że produkcja nie wyszła jeszcze z „deweloperskiego piekła”, w jakim miała tkwić przez długi okres, a nowe doniesienia odnośnie do sytuacji „czwórki” nie napawają optymizmem.
Duże zmiany w studiu Cloud Chamber
Według najnowszych doniesień firma Take-Two Interactive miała być niezadowolona ze stanu gry BioShock 4 do tego stopnia, że tytuł nie przeszedł wewnętrznego przeglądu (via Bloomberg). W związku z tym doszło do „gruntownych zmian” w projekcie i w kierownictwie odpowiedzialnego za produkcję studia Cloud Chamber.
Rzekomo szef zespołu tworzącego BioShocka 4, Kelley Gilmore, został zwolniony przez wydawcę gry, firmę 2K Games (należącą do koncernu Take 2 Interactive). Do tego reżysera kreatywnego produkcji, Hogartha de la Plante, przeniesiono ponoć na stanowisko wydawnicze.
Co więcej, wielu pracowników studia ma teraz obawiać się o zwolnienia w zespole. Podczas ostatniego spotkania poinformowano osoby pracujące w Cloud Chamber o tym, że musi się ono stać bardziej „elastyczne i wydajne”, co samo w sobie budzi skojarzenia z ewentualną reorganizacją na większą skalę.
Narracja problemem BioShocka 4
Największym problemem nadchodzącego BioShocka 4 ma być fabuła. Narracja została bowiem uznana przez wydawcę gry za obszar, który wymaga największej poprawy. W związku z tym napisany do tej pory scenariusz ma w ciągu najbliższych miesięcy zostać zmieniony.
Przypomnijmy, że w 2022 roku do studia Cloud Chamber dołączyła Liz Albl (współtworzyła historie takich gier, jak Far Cry 4 i 5 czy Assassin’s Creed IV: Black Flag) i do tej pory sprawuje ona pieczę nad narracją BioShocka 4 (via LinkedIn).
2K w oświadczeniu dla agencji Bloomberg zaznaczyło, że na ten moment stan gry jest „dobry”, ale firma chce ją jak najbardziej dopracować:
Obecnie mamy dobrą grę, ale jesteśmy zdeterminowani, aby stworzyć wspaniałą produkcję. Ściśle współpracujemy z kierownictwem studia [Cloud Chamber – dop. red.], aby wytyczyć odpowiednią ścieżkę.
Los remake’u „jedynki”
Według nieoficjalnych informacji na początku tego roku firma 2K Games całkowicie skasowała powstający jakiś czas remake pierwszej części cyklu BioShock. Był to co prawda niepotwierdzony projekt, ale w sieci pojawiały się wiarygodnie doniesienia na jego temat.