AI pomoże markom lepiej docierać do graczy. Tak działa nowe narzędzie

Spółka Online Advertising Network wprowadza na rynek nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które może zmienić sposób prowadzenia kampanii reklamowych w branży gier. AI Gaming Audience Builder w kilka sekund tworzy precyzyjne grupy odbiorców na podstawie danych o milionach graczy z całego świata, pozwalając markom szybciej i skuteczniej docierać do fanów gamingu. Rozwiązanie zostało już dobrze przyjęte na branżowych wydarzeniach i ma szansę stać się jednym z najważniejszych innowacyjnych produktów marketingowych skierowanych do dynamicznie rozwijającego się rynku gier.
Spółka Online Advertising Network wprowadza na rynek nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które może zmienić sposób prowadzenia kampanii reklamowych w branży gier.Spółka Online Advertising Network wprowadza na rynek nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które może zmienić sposób prowadzenia kampanii reklamowych w branży gier.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Szymon Starnawski
Oliwia Marciszewska

AI Gaming Audience Builder to nowe rozwiązanie, które automatyzuje proces tworzenia segmentów odbiorców do kampanii reklamowych. Wykorzystuje LLM-y (Large Language Models) oraz wielkoskalowe zbiory danych, dzięki czemu potrafi w kilka sekund przygotować gotowe do użycia grupy docelowe - od fanów konkretnego gatunku, po graczy zainteresowanych określonym tytułem.

Drony zaskoczyły Rosjan. Moment ataku na skład paliw

Rozwiązanie jest skierowane do agencji reklamowych, media plannerów i specjalistów od kampanii programmatic. Co ważne, działa ono w pełnej zgodności z regulacjami prawnymi.

Gracze jako atrakcyjna grupa docelowa

Jak podkreśla OAN, gaming to dziś jedna z najbardziej zaangażowanych i konsumencko aktywnych społeczności w sieci. Według Rafała Szychowskiego, CEO spółki, gracze mają nawet dwukrotnie wyższą siłę nabywczą niż przeciętni internauci, dlatego skuteczne targetowanie tej grupy jest kluczowe dla marek z wielu sektorów.

- Nasze narzędzie pozwala w kilka sekund tworzyć segmenty odbiorców zainteresowanych gamingiem - mówi Szychowski. - To ogromna szansa dla marketerów, by szybciej i dokładniej docierać do graczy. Po świetnym przyjęciu podczas MadFest w Londynie testujemy rozwiązanie z kolejnymi klientami przed Gamescomem i zbieramy pozytywne opinie.

Jak to działa w praktyce?

AI Gaming Audience Builder pozwala samodzielnie przygotować bardzo precyzyjne segmenty odbiorców. Mogą to być np.:

  • fani gier science-fiction,
  • osoby poszukujące akcesoriów gamingowych,
  • gracze zainteresowani konkretnymi tytułami, jak Cyberpunk 2077, Death Stranding 2, Mafia czy Mario Kart.

Użytkownik narzędzia może sprawdzić szczegóły dotyczące stworzonego segmentu: marki, które targetują dane grupy, odwiedzane strony, szacunkowy zasięg w poszczególnych krajach czy identyfikatory (CTV, Mobile, Desktop).

OAN - od reklamy online do gamingu

Online Advertising Network powstała w 2012 roku, a w 2023 przeszła transformację, koncentrując działalność na branży gier. Dziś firma ma w swojej bazie ponad 600 gotowych segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata.

AI Gaming Audience Builder jest kolejnym krokiem w rozwoju OAN i - jak podkreśla spółka - narzędziem, które może na nowo zdefiniować sposób, w jaki marki komunikują się z graczami.

Wybrane dla Ciebie
Wypadek w kopalni KWK "Knurów - Szczygłowice". Pracownik spadł z wysokości do wnętrza zbiornika. Lądował LPR
Wypadek w kopalni KWK "Knurów - Szczygłowice". Pracownik spadł z wysokości do wnętrza zbiornika. Lądował LPR
Skierniewice: Stypendia Prezydenta miasta rozdane. Za nami druga tura
Skierniewice: Stypendia Prezydenta miasta rozdane. Za nami druga tura
Włocławek: Wszystkich Świętych. Zmiany organizacji ruchu w rejonie Cmentarza Komunalnego
Włocławek: Wszystkich Świętych. Zmiany organizacji ruchu w rejonie Cmentarza Komunalnego
Legnica: Seniorzy odbiorą w środę klucze do miasta i ruszy ich dwudniowe święto
Legnica: Seniorzy odbiorą w środę klucze do miasta i ruszy ich dwudniowe święto
Lubaszcz: Tragedia na krajowej "dziesiątce". Dwie osoby nie żyją
Lubaszcz: Tragedia na krajowej "dziesiątce". Dwie osoby nie żyją
Sprzedaż drewna rośnie a eksport poza UE spada. To najnowsze dane o rynku leśno-drzewnym
Sprzedaż drewna rośnie a eksport poza UE spada. To najnowsze dane o rynku leśno-drzewnym
Częstochowa: Wypadek na Korytarzu Północnym. Samochód wbił się w latarnię, a deszcz utrudnia bezpieczną jazdę
Częstochowa: Wypadek na Korytarzu Północnym. Samochód wbił się w latarnię, a deszcz utrudnia bezpieczną jazdę
Szczygłowice: Wypadek w kopalni na Śląsku, lądował LPR. "Pracownik spadł z wysokości do wnętrza zbiornika"
Szczygłowice: Wypadek w kopalni na Śląsku, lądował LPR. "Pracownik spadł z wysokości do wnętrza zbiornika"
Świecko: 26-latek zatrzymany za jazdę na zakazie i nielegalny pobyt w Polsce
Świecko: 26-latek zatrzymany za jazdę na zakazie i nielegalny pobyt w Polsce
Bydgoszcz: Ogłoszono przetarg dotyczący remontu trzech ulic na Osowej Górze
Bydgoszcz: Ogłoszono przetarg dotyczący remontu trzech ulic na Osowej Górze
Wysokie Mazowieckie: 30-latek zatrzymany przez policję w pracy. Na koncie ma udzielanie narkotyków nieletniemu
Wysokie Mazowieckie: 30-latek zatrzymany przez policję w pracy. Na koncie ma udzielanie narkotyków nieletniemu
Warszawa: Zgwałcił młodego chłopaka wracającego z dyskoteki. Biło go, wbijał palce w oczy. Ofiara ciężko ranna
Warszawa: Zgwałcił młodego chłopaka wracającego z dyskoteki. Biło go, wbijał palce w oczy. Ofiara ciężko ranna