Patch do Europa Universalis 5 już jest. Naprawiono ponad 1200 błędów
Europa Universalis 5 szybko doczekała się pierwszego patcha, i to naprawdę wielkiego. Sama polska wersja językowa otrzymała ogromną liczbę poprawek.
Pierwsze poprawki trafiły do Europa Universalis 5 w aktualizacji 1.0.2,. wliczając w to liczne ulepszenia polskiej lokalizacji.
3 dni po premierze możemy już chyba stanowczo stwierdzić, że EU 5 miało udaną premierę. Nie perfekcyjną – co to, to nie. Nie obyło się bez zgrzytów, nawet pomijając polską lokalizację, która dała się we znaki tak graczom, jak i tłumaczom – ale to wciąż znacznie lepszy debiut od pewnych katastrof Paradoxu z ostatnich lat.
Deweloperzy z Paradox Tinto zabrali się już za usprawnianie swojego najnowszego dzieła. Wersja 1.0.2 jest już dostępna na Steamie wraz z pełną listą zmian na Steamie. Ta nie jest krótka – twórcy przygotowali coś więcej niż tylko szybki hotfix. W komentarzu opublikowanym w serwisie Reddit potwierdzono, że zespół "poświęcił" wersję 1.0.1, która trafiła tylko do wewnętrznych testów, ale w międzyczasie doszło sporo kolejnych błędów do załatania.
Wielki patch w pierwszym tygodniu
Ponad 350 bugów miało zostać załatanych w pierwszym patchu Europa Universalis 5. Nie uwzględnia to poprawek lokalizacji, bo w samej polskiej wersji językowej usunięto 1281 błędów – więcej niż w jakimkolwiek innym tłumaczeniu tej gry.
Oprócz tego osiągnięcia na Steamie wreszcie powinny działać jak należy, a liczne crashe zostały wyeliminowane. Poprawiono także unie personalne (w tym przez usunięcie AI spamującego głosowaniem), pasywnych husytów (którzy mają teraz "przekształcać populację" Czech "bardziej agresywnie i znacząco"), nieugięte państwa oparte na flotach oraz organizacje międzynarodowe. Na warsztat wzięto również balans gry i praktycznie każdy jej element – od dyplomacji i gospodarki po interfejs użytkownika (w tym wskazówki).
Zachęcamy do zapoznania się z pełną listą poprawek w wersji 1.0.2. w ogłoszeniu na Steamie. Gracze docenili nie tylko samą ich liczbę – choć na pewno cieszy ich ogrom łatki wydanej zaledwie 3 dni po debiucie gry – ale też poszczególne usprawnienia.
Deweloperzy wciąż mają wiele do zrobienia, lecz już teraz wyeliminowali sporo z największych bolączek EU 5. Dla fanów Paradoxu to miła odmiana po doświadczeniach z premierą i "rozwojem" (czy raczej ratowaniem) Cities: Skylines 2 i obecnym stanem Stellaris (oraz 2 latach, które potrzebowała Victoria 3, by dobić do "w większości pozytywnych" recenzji) i internauci nie szczędzą pochwał pod adresem twórców. Oczywiście podkreślając, że liczą na dalsze poprawki.