Zaproponowane w dokumencie (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - STEŚ) warianty budowy S8 będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji.
Potrzebny będzie tunel, czy nie?
- Zadaniem wyłonionego w przetargu biura projektowego będzie przygotowanie STEŚ wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Projektanci przeanalizują trzy warianty: beztunelowy i tunelowy (z wykorzystaniem wariantów z wcześniejszych prac przygotowawczych) oraz dodatkowy przebieg zbliżony śladem do istniejącej DK8. Efektem prac będzie wskazanie najkorzystniejszego pod kątem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym przebiegu trasy. W trakcie prowadzenia prac projektowych będą organizowane m.in. spotkania informacyjne. Każdy mieszkaniec będzie mógł składać wnioski i opinie do zaproponowanych rozwiązań - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Sprzedaje setki aut miesięcznie. Zdradza, na czym zarabia dealer
S8 Wrocław - Kłodzko, czyli kolejny etap wielkiej inwestycji
Odcinek drogi ekspresowej S8 pomiędzy Bardem a Kłodzkiem jest siódmym odcinkiem realizacyjnym nowej S8.
Pięć z nich, między Wrocławiem a Bardem, jest już w realizacji (w systemie Projektuj i buduj). Trasa będzie przedłużeniem kończącej się w okolicach Kobierzyc drogi ekspresowej S8 biegnącej aż do Białegostoku. Będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi.
Droga pomiędzy podwrocławskimi Kobierzycami i Łagiewnikami podzielona została na trzy odcinki realizacyjne:
- Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe,
- Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski
- i Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód.
Na wszystkich odcinkach, o łącznej długości 32,5 km, trwają już prace w terenie.
Dla fragmentu S8 pomiędzy węzłami Łagiewniki Zachód i Niemcza, o długości 9,3 km, trwa jeszcze przetarg. Aktualnie odbywa się standardowa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Dla odcinka pomiędzy Niemczą a Ząbkowicami Śląskimi, o długości 7,9 km, 13 listopada br. wykonawca złożył do Wojewody Dolnośląskiego wniosek o pozwolenie na budowę.
- Decyzji spodziewamy się w II połowie 2026 r. - informuje GDDKiA i dodaje: - Dla prawie 14-kilometrowego odcinka pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi i Bardem, w czerwcu 2024 r. podpisaliśmy umowę z wykonawcą. Jest nim Grupa Mirbud, a wartość inwestycji wynosi ponad 378 mln zł.
źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad