Gry wideo budują relacje rodzinne. Coraz częściej zbliżają pokolenia
Rodzice coraz chętniej wykorzystują gry i zabawki jako narzędzia wychowania
Według badania przeprowadzonego w 17 krajach, w tym w Polsce, granica między zabawą tradycyjną a cyfrową praktycznie się zatarła. Rodzice nie tylko akceptują pasję dzieci do gier, ale coraz częściej grają razem z nimi, widząc w tym sposób na wzmacnianie rodzinnych relacji.
Aż 95% ankietowanych rodziców twierdzi, że dzieci czerpią korzyści z połączenia obu form zabawy, a ponad trzy czwarte (76%) przyznaje, że regularnie łączy klocki Lego z grami wideo. Pokazuje to nowy sposób wychowania, który stawia na kreatywność, współpracę i emocjonalną bliskość.
Cyfrowa zabawa uczy i rozwija także w połączeniu z tradycyjną
Rodzice coraz częściej dostrzegają, że gry wideo nie tylko bawią, ale też uczą.
- 62% wskazuje na rozwój myślenia strategicznego,
- 53% docenia kreatywność,
- 52% widzi korzyści w umiejętności rozwiązywania problemów.
Z kolei zabawa analogowa - według 61% rodziców - najlepiej rozwija komunikację i wyobraźnię. Połączenie obu światów daje efekt synergii, który dzieci odczuwają na co dzień.
- Wspólna gra może być mostem do świata offline. To właśnie partnerstwo w cyfrowym świecie otwiera pole do kreatywnej zabawy w realu - od rozmów po budowanie z klocków - mówi Bolesław Michalski, ekspert ds. edukacji cyfrowej i cyberbezpieczeństwa.
Granie to dziś jeden z najsilniejszych czynników budujących więzi między rodzicami a dziećmi.
Raport pokazuje, że granie to dziś jeden z najsilniejszych czynników budujących więzi między rodzicami a dziećmi.
- 55% rodziców twierdzi, że gry pomagają dzieciom budować relacje z rówieśnikami,
- 63% widzi w nich sposób na utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi mieszkającymi daleko,
- 80% rodziców przyznaje, że twórcy treści gamingowych pomagają im lepiej dogadywać się z dziećmi.
Co ważne, aż 75% dorosłych ogląda materiały o grach, by zrozumieć pasje swoich dzieci - to pokazuje, że świat gier stał się naturalnym językiem międzypokoleniowej komunikacji.
- Cyfrowe formy zabawy okazują się potężnym narzędziem budowania więzi - nie tylko między przyjaciółmi, ale i w rodzinach. Chcemy tworzyć doświadczenia, które pozwolą bawić się razem, niezależnie od wieku - podkreśla Fredrik Loving, SVP i Global Head of Game w Grupie Lego.
Firma zapowiada, że nadal będzie rozwijać połączenie zabawy fizycznej i cyfrowej, oferując doświadczenia, które uczą współpracy, empatii i kreatywności - zarówno przed ekranem, jak i przy stole z klockami.