Bydgoszcz: 56-metrowa kładka przejedzie przez miasto. Utrudnienia

W nocy z piątku na sobotę (5-6 grudnia) przez Bydgoszczy miasto przejdzie transport z mierzącą 56 metrów kładką pieszo-rowerową, która połączy budowane drogi rowerowe wzdłuż ul. Fordońskiej. Operacja montażu konstrukcji wymaga wprowadzenia zmian w organizacji ruchu.
BydgoszczBydgoszcz: 56-metrowa kładka przejedzie przez miasto. Utrudnienia
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Kavalenkava Volha
Jarosław Więcławski

Transport wielkogabarytowy, w asyście pojazdów pilotażowych, wyruszy z hali produkcyjnej wykonawcy, którym jest firma Kormost, w piątek (5 grudnia) około północy. Do pokonania jest trasa z Glinek na Siernieczek. Drogowcy szacują, że dotarcie na miejsce, czyli na ulicę Fordońską, zajmie ok. 2-3 godziny.

- Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym i skrócić czas prac budowlanych, wykonywanych na południowej jezdni ul. Fordońskiej, wykonawca zmontuje kładkę na swojej hali i przetransportuje ją w nocy na miejsce docelowego montażu. Transport tak dużej konstrukcji przez ulice Bydgoszczy jest niecodziennym przedsięwzięciem, które wymaga szeregu przygotowań, m.in. demontażu licznych znaków drogowych, słupów oświetlenia ulicznego oraz elementów sygnalizacji świetlnej na trasie jej przejazdu - informuje Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

TYLKO U NAS! Agnieszka Maciąg pożegnana przez gwiazdy. Paulina Sykut ZANIEMÓWIŁA na przykre wieści

Utrudnienia w ruchu

Rozładunek gotowej konstrukcji oraz montaż będą prowadzone na jezdni południowej (w stronę Fordonu) ul. Fordońskiej, która na czas prac zostanie wyłączona z użytkowania. Pojazdy poruszać się będą wyłącznie jezdnią północną, na której zaplanowano wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. Na montaż przewidziano jeden weekend. Zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała od piątku od ok. godz 21-22, do wczesnych godzin porannych w poniedziałek (ok. 4:00).

Równocześnie zamknięty będzie odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z Fordońską. Objazd wyznaczono przez ulicę Kapliczną i Żyrardowską.

- Dodatkowo od soboty (06.12.2025) wyłączony zostanie całkowicie ruch pieszych na ul. Fordońskiej, na odcinku od ul. Wiślanej do ul. Sochaczewskiej (oraz od ul. Sochaczewskiej do ul. Wiślanej). Przypominamy, że na wskazanym odcinku komunikacja publiczna będzie funkcjonowała za darmo - przekazuje rzeczniczka ZDMiKP.

Na sesji w październiku radni Bydgoszczy zdecydowali, że mieszkańcy, gdy w trakcie prac ciąg pieszo-rowerowy zostanie zamknięty, będą mogli za darmo podróżować na trasie od przystanku Fordońska/Sochaczewska do przystanku Fordońska/Wiślana. Decyzję podjęto jednogłośnie.

Brakujący odcinek

Kładka pieszo-rowerowa na wysokości linii kolejowej nr 201 ma ułatwić życie przede wszystkim rowerzystom. Obecne warunki zniechęcają wielu do podróżowania tą trasą. Aby ją pokonać, muszą wprowadzać jednoślad po schodach (zamontowane są tam prowadnice) na wiadukt drogowy i w ten sam sposób po chwili go opuścić. Planowana kładka będzie miała ok. 5 metrów szerokości. Prace nad nią już trwają.

- Konstrukcja kładki będzie się składać z dwóch kratownic o długości 45 metrów, pomiędzy którymi przebiegać będzie droga rowerowa. Z myślą o użytkownikach jednośladów ciąg rowerowy nad samymi torami kolejowymi będzie chroniony osłonami przeciwporażeniowymi, a na pozostałej długości - balustradą. Do wykonania konstrukcji stalowej kładki przeznaczone zostanie ponad 41 ton stali, na których ułożone zostanie ponad 130 ton betonu zbrojonego - informuje ZDMiKP.

Kładka jest jednym z elementów budowy nowej drogi rowerowej na Fordońskiej. Trasa ma długość ok. 0,6 km i składa się z dwóch odcinków - od ul. Sochaczewskiej do istniejącej drogi za torami kolejowymi oraz od końca istniejącej drogi rowerowej do ul. Wiślanej. Elementem inwestycji są również m.in. wyposażenie w sygnalizację świetlną skrzyżowania Fordońska i Sochaczewska (wraz z budową lewoskrętu z Fordońskiej w Sochaczewską) oraz nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską.

Wykonawcą zadania realizowanego w systemie "zaprojektuj i wybuduj" jest firma Kormost. Wartość prac to ponad 10 mln zł. Inwestycja realizowana jest ze środków z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Wybrane dla Ciebie
Koszalin: Brok znika w oczach. Tak przebiegają prace rozbiórkowe
Koszalin: Brok znika w oczach. Tak przebiegają prace rozbiórkowe
Kotowa Wola: Mija szósty rok odbudowy zabytkowego siedemnastowiecznego dworu Resztówka
Kotowa Wola: Mija szósty rok odbudowy zabytkowego siedemnastowiecznego dworu Resztówka
Kosakowo: Skażona woda w gminie. Mieszkańcy od tygodnia czekają na rozwiązanie kryzysu
Kosakowo: Skażona woda w gminie. Mieszkańcy od tygodnia czekają na rozwiązanie kryzysu
Lublin: Coraz więcej aut w mieście. Na tych ulicach dostajemy najwięcej mandatów za złe parkowanie
Lublin: Coraz więcej aut w mieście. Na tych ulicach dostajemy najwięcej mandatów za złe parkowanie
Grudziądz: Lodowisko w Parku Miejskim już działa. Godziny otwarcia i cennik
Grudziądz: Lodowisko w Parku Miejskim już działa. Godziny otwarcia i cennik
Kolno: Trzech pijanych kierowców jednego dnia
Kolno: Trzech pijanych kierowców jednego dnia
Czy świąteczny ciemiernik jest groźny dla psa i kota?
Czy świąteczny ciemiernik jest groźny dla psa i kota?
Rysi Las do wycięcia, Góry Słonne zdewastowane. Dlaczego Polska wciąż ignoruje wyrok TSUE?
Rysi Las do wycięcia, Góry Słonne zdewastowane. Dlaczego Polska wciąż ignoruje wyrok TSUE?
Kleczew: Kiedy ruszy rozbudowa Malty? Burmistrz podał terminy
Kleczew: Kiedy ruszy rozbudowa Malty? Burmistrz podał terminy
Mława: BMW zatrzymane na S7: alkohol, brak badań i utrata prawa jazdy
Mława: BMW zatrzymane na S7: alkohol, brak badań i utrata prawa jazdy
Łąck: Kierujący ciężarówką zjechał do rowu i uderzył w drzewo
Łąck: Kierujący ciężarówką zjechał do rowu i uderzył w drzewo
Biłgoraj: Magia świąt i wielkie serca. Przed nami charytatywny jarmark
Biłgoraj: Magia świąt i wielkie serca. Przed nami charytatywny jarmark
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀