Linia kolejowa z Nowego Sącza do Limanowej zmienia się z dnia na dzień
Dzięki tym zmianom linią 104 pojadą szybciej pociągi
Na odcinku linii kolejowej nr 104 od Nowego Sącza do Limanowej włącznie PKP Polskie Linie Kolejowe realizują aktualnie aż trzy inwestycje związane z modernizacją i przebudową tej trasy. Po ich zakończeniu podróżowanie pociągiem między tymi miejscowościami będzie przyjemniejsze i szybsze. Tory dostosowane będą bowiem do prędkości 160 kilometrów na godzinę.
Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku Nowy Sącz - Klęczany. Tutaj inwestycja ma zakończyć się początkiem 2026 roku. Nic więc dziwnego, że tory ułożone są już na całej długości modernizowanej linii kolejowej w Nowym Sączu. Pierwsze pociągi dowożą nawet potrzebny materiał budowlany. Jeszcze tylko niespełna cztery miesiące i na tym odcinku będzie mógł zostać przywrócony ruch pasażerski.
Dzień i noc prowadzone są natomiast prace przy największym obiekcie, jaki realizowany jest na trasie Nowy Sącz - Limanowa. Między Mordarką a Męciną wiercone są dwa niemal 4-kilometrowe tunele. W marcu mniejsza maszyna TBM, której nadano imię "Kinga" rozpoczęła drążenie tunelu ewakuacyjne. W czerwcu obok prace rozpoczęła ogromna tarcza TBM - "Jadwiga", o średnicy niemal 11 metrów i ważąca przeszło 2,5 tys. ton. Ona wierci właściwy tunel kolejowy. Ściany układa na bieżąco, po wydrążeniu kolejnych metrów. Prace przy obu obiektach zaplanowano na około 10 miesięcy.
- To jednak nie wszystko na odcinku Limanowa - bocznica Klęczany powstają też imponujące mosty i wiadukty m.in. w Męcinie, Kłodnem i Chomranicach - mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Widać już perony nowej stacji kolejowej w Męcinie. To tu będą mijać się pociągi jadące w kierunku Limanowej i Nowego Sącza.
Przebudowywany jest istniejący w Chomranicach peron kolejowy, a obok powstaje nowe skrzyżowanie bezkolizyjne. Szeroki zakres inwestycji widać również w Limanowej, gdzie postępują prace przy modernizacji stacji kolejowej i budowie torów w nowym śladzie.