Łódź: Rusza budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości. Pierwsze prace w połowie grudnia
Zmiany na Karolewie - zwężenie ulicy i zajęcie miejsc parkingowych
Zakres prac przygotowawczych obejmie przede wszystkim przebudowę infrastruktury podziemnej, w tym magistrali wodociągowej oraz kanalizacji teletechnicznej. W związku z tym zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. Obejmą one ulicę Nad Karolewką, gdzie wykonawca zaplanował zwężenie jezdni oraz wyłączenie z użytkowania kilkunastu miejsc parkingowych od połowy grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu w obydwu kierunkach.
Agnieszka Żulewska o swoich rolach i serialu "Na Wspólnej". Jest szansa, że do niego powróci?
- Miejsca parkingowe od skrzyżowania z ul. Wioślarską do placu zabaw po zachodniej stronie ul. Nad Karolewką oraz pięć miejsc parkingowych na parkingu po jego wschodniej stronie, zostaną wyłączone z użytkowania, a kierowcy proszeni są o przeparkowanie samochodów do 15 grudnia - informuje Jacek Tokarczyk z Oddziału Prasowego Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi. - Wszelkie wyłączenia i zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane w zakresie niezbędnym do wykonania prac.
Będą spotkania informacyjne z mieszkańcami, padną odpowiedzi
85-latek z Łodzi ma zapłacić łącznie 800 złotych za brak biletu parkingowego
Miasto Łódź wspólnie z wykonawcą tunelu (firmą PORR) planuje otwarte spotkania z mieszkańcami, podczas których przedstawiony zostanie cel i zakres inwestycji, planowane zmiany w ruchu oraz padną odpowiedzi na wszystkie nurtujące mieszkańców pytania. Daty tych spotkań wkrótce zostaną ogłoszone.
Którędy poprowadzony zostanie ten tunel i czemu ma on służyć?
Tunel KDP w Łodzi to część nowej linii Kolei Dużych Prędkości zwanej "igrekiem". Ma ona połączyć Warszawę i lotnisko CPK z Łodzią, a na dalszym odcinku także z Poznaniem i Wrocławiem. Dzięki tej inwestycji pociągi z dworca Łódź Fabryczna do Warszawy będą dojeżdżały w ok. 40 minut.
Za wykonanie inwestycji jest odpowiedzialna spółka PORR, która działa na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Drążenie tunelu rozpocząć się ma pod koniec 2026 roku od strony Retkini (maszyna drążąca wystartuje z gotowej już komory u zbiegu ulic Maratońskiej i Obywatelskiej), a zakończy się w 2028 roku w komorze odbiorczej obok dworca Łódź Fabryczna. Będzie on biegł z Retkini przez Karolew, pod Dworcem Kaliskim, aleją Włókniarzy, 6 Sierpnia, aleją Kościuszki, Piotrkowską i Sienkiewicza.