Nowy przystanek wiedeński w centrum Wrocławia. Będą utrudnienia w ruchu
Na początku zostanie wdrożona nowa organizacja ruchu. W związku z budową, kierowcy na ulicy Świdnickiej, od placu Tadeusza Kościuszki do nasypu kolejowego będą mieć do dyspozycji tylko jeden - prawy pas ruchu. W miejscu obecnego przystanku, powstanie plac budowy, a po drugiej stronie skrzyżowania będzie znajdował się tymczasowy peron. Ruch pieszy zostanie skierowany do podcieni arkad.
- Od soboty (21 czerwca) na wyniesioną platformę zostanie przeniesiony ruch pasażerski oraz przystanki: autobusowy i tramwajowy „Świdnicka Arkady”. Gdy to już się stanie, natychmiast zaczną się prace budowlane. Celem budowy peronu wiedeńskiego jest poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni – mówi Ewa Mazur, z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika. To umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi.
Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych. „Wiedeńki” funkcjonują w naszym mieście od wielu lat na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej i Szczytnickiej.
Koszt inwestycji to 978 662 złotych, a prace mają zakończyć się do 1 września.