Opole Lubelskie: Chcą całkowicie usunąć ruch tranzytowy z miasta
Dziesięć lat temu Opole Lubelskie uzyskało obwodnicę. Dzięki nowemu przebiegowi drogi wojewódzkiej nr 747 kierowcy poruszający się tą trasą nie musieli już przejeżdżać przez centrum. Nie uwolniło to jednak miasta od ruchu tranzytowego. Pozostała bowiem droga wojewódzka nr 824 prowadząca z Puław do Annopola. Jak wynika z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu, z jednej strony porusza się nią średnio 6,8 tys. pojazdów, z drugiej zaś 5,2 tys. na dobę.
Zapadła decyzja, że również ta droga ominie centrum miasta. Zaplanowano, budowę nowej trasy, która będzie rozpoczynała się na skrzyżowaniu ul. Lubelskiej ze Szkolną. Następnie przetnie ul. Rybacką, pobiegnie wzdłuż obecnej drogi szutrowej prowadzącej między stawami i przy stacji kolejki wąskotorowej do ul. Fabrycznej. Dalej nowy przebieg drogi wojewódzkiej wyznaczono w ciągu obecnych ulic: Owocowej i Przemysłowej do ronda na DW747.
Warszawski jarmark bożonarodzeniowy. Ceny nie odstraszają turystów
Obwodnica ma mieć 1,75 km długości. Będzie to jednojezdniowa droga o szerokości 7 metrów, mająca po jednym pasie w każdym kierunku. W jej ciągu mają powstać dwa ronda – na początku trasy oraz przy ul. Fabrycznej. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z drogami gminnymi. Powstaną także drogi serwisowe oraz chodniki i ścieżki rowerowe.
Samorząd Województwa Lubelskiego zapewnił już finansowanie inwestycji, uzyskują również dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie właśnie ogłosił przetarg na budowę obwodnicy.