Oszustwo „na pracownika banku”. Mieszkanka powiatu grodziskiego straciła 10 tys. zł
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Grodzisku Wielkopolskim prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa. Mieszkanka powiatu grodziskiego zgłosiła, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbował wziąć na jej dane kredyt i że konieczne jest natychmiastowe działanie, aby zabezpieczyć środki.
– Zmanipulowana przez oszusta kobieta pojechała do banku, zaciągnęła kredyt na kwotę 20 tysięcy złotych, a następnie – według jego instrukcji – wpłaciła 10 tysięcy złotych we wpłatomacie za pomocą kodów BLIK. Pieniądze trafiły prosto na konto oszustów. Gdy miała dokonać kolejnej wpłaty, zaczęła mieć wątpliwości. Zadzwoniła na oficjalną infolinię banku i tam potwierdzono jej najgorsze przypuszczenia – padła ofiarą oszustwa – relacjonuje mł. asp. Karol Płóciniczak, oficer prasowy grodziskiej policji.
Odkrycie w fotelu kierowcy. Nagranie z kontroli w Terespolu
Funkcjonariusze prowadzą czynności w celu ustalenia sprawców.
— Przestępcy działają z dużym sprytem i potrafią bardzo wiarygodnie podszywać się pod pracowników banków czy instytucji publicznych. Wykorzystują stres i presję czasu, by ofiara działała bez zastanowienia — przypomina mł. asp. Karol Płóciniczak.
Policja przypomina, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o zaciąganie kredytu, wykonywanie przelewów ani podawanie danych do bankowości elektronicznej.
— Apelujemy do mieszkańców, by nigdy nie podejmowali decyzji finansowych pod wpływem telefonu. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem lub zadzwonić na numer alarmowy 112 — dodaje oficer prasowy grodziskiej policji.
Bądźmy czujni i ostrzegajmy swoich bliskich, szczególnie osoby starsze, które najczęściej padają ofiarami tego typu przestępstw.