Powiat tomaszowski: 72-latka ofiarą oszustwa. Straciła 3 tys. zł
W poniedziałek, 17 listopada, 72-letnia kobieta z powiatu tomaszowskiego odebrała telefon od osoby podającej się za funkcjonariusza służb zajmujących się bezpieczeństwem. Rzekomy funkcjonariusz poinformował ją, że na jej koncie bankowym doszło do próby włamania i że jej środki są zagrożone.
Osoba dzwoniąca poleciła kobiecie zainstalowanie aplikacji „Zoom” i zalogowanie się do bankowości internetowej. W obawie o swoje pieniądze mieszkanka powiatu tomaszowskiego, stosując się do poleceń, podała przestępcom kody BLIK, umożliwiając im dostęp do jej środków. Oszust dodatkowo namawiał kobietę do zaciągnięcia pożyczki i przekazania środków, zapewniając, że pieniądze zostaną jej zwrócone, gdy konto będzie już bezpieczne. W wyniku działań oszustów 72-latka straciła łącznie 3 000 zł.
Taki widok w Piszu. Z kierowcą nie szło się dogadać. Ale był trzeźwy
Policja apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet jeśli podają się za funkcjonariuszy. Nigdy nie należy wykonywać wypłat pieniędzy ani przekazywać ich na wskazane przez rozmówcę rachunki. W sytuacji podejrzenia próby oszustwa należy natychmiast zakończyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z jednostką policji, by zweryfikować prawdziwość informacji.
Eksperci podkreślają, że przestępcy często wykorzystują zaufanie seniorów i strach przed utratą środków, aby wymusić dostęp do kont bankowych. Z tego względu kluczowe jest zachowanie czujności, ochrona danych osobowych i ostrożne reagowanie na nagłe wezwania telefoniczne.