Poznań: Ciężki sprzęt pojawił się na Moście Chrobrego
Prace remontowe na moście Chrobrego w Poznaniu znacząco wpływają na komunikację tramwajową w mieście. Demontaż istniejącej konstrukcji oraz budowa nowych mostów zmusiły do wyłączenia linii tramwajowych na odcinku od Śródki do Garbar.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Adam Jastrzębowski
Emilia Ratajczak
Remont Mostu Chrobrego w Poznaniu
Demontaż obecnego i budowa nowych mostów ma potrwać około trzy lata. Przygotowania do obsługi komunikacyjnej trwają już jednak od zeszłego roku. Większość wykonanych w 2024 i 2025 roku prac była ściśle skoordynowana z przebudową mostu Chrobrego i rozpoczętą 3 listopada budową nowej trasy wzdłuż ulicy Ratajczaka.
Zobacz, jak przebiega postęp prac:
Świadek podniósł alarm. Spójrzcie na nagranie ze Śląska
- Dobór lokalizacji remontów wynikał z dbałości o stan tras tramwajowych i konieczności zabezpieczenia tras, które będą miały kluczowe znaczenie właśnie od listopada. Trasy tramwajowe na równoległych przeprawach przez Wartę muszą być odpowiednio przygotowane na większy ruch, kiedy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami i nie będą mogły korzystać z węzła Wierzbięcice - wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
W związku z remontem Mostu Chrobrego, w zeszłym roku największym remontem była naprawa węzła tramwajowego na moście Dworcowym. W tym roku dwie duże naprawy dotyczyły węzła AWF i torowiska na ulicy Kórnickiej. Wyremontowano także torowisko na ulicy Górna Wilda i naprawiono węzeł Traugutta na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 r.
Źródło: ZTM