Remont mostu Grunwaldzkiego w Krakowie. Zobacz, co zostało jeszcze do zrobienia?
Zakres planowanych prac – od 2 do 8 czerwca:
- Oczyszczanie płyty pomostu
- Prace geodezyjne
- Rozbiórki stropu kanału ciepłowniczego
- Ręczne oczyszczanie kapy chodnikowej
- Dostawa stali zbrojeniowej płyty ustroju nośnego.
Do 25 maja zrealizowano:
- Prace rozbiórkowe związane z rozkuwaniem torowiska tramwajowego na obiekcie – 100 proc.
- Wywóz gruzu betonowego z rozbiórek – 80 proc.
- Oczyszczanie płyty pomostu – 80 proc.
- Prace geodezyjne – w trakcie
- Rozbiórki oraz wykopy pod remontowaną instalację ciepłowniczą – 40 proc.
"Od 10 maja trwa gruntowany remont mostu Grunwaldzkiego. Przeprowadzenie generalnego remontu obiektu było rekomendowane przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej, aby zapewnić mieszkańcom możliwość korzystania z przeprawy jeszcze przez ok. 30 lat, co pozwoli na przygotowanie inwestycji zmierzającej do budowy nowej przeprawy. Most stanowi jeden z kluczowych elementów miejskiej infrastruktury drogowej i jego znaczenie dla organizacji ruchu i transportu w mieście jest kluczowe" - tłumaczą urzędnicy miejscy.
I dodają, że przeprowadzenie prac remontowych wymaga zamknięcia go dla ruchu tramwajowego i samochodowego w określonych okresach.
"Skala przedsięwzięcia oraz szeroki zakres prowadzonych prac wymaga stałego nadzoru oraz szybkiego reagowania na ewentualne trudności komunikacyjne w mieście. W skład powoływanego zespołu weszli przedstawiciele wydziałów Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych i spółek komunalnych, których zakres działania wiąże się w przeprowadzanymi na moście Grunwaldzkim działaniami. Pracom zespołu przewodniczy zastępca prezydenta Stanisław Kracik" - podkreślają.
Zmiany w komunikacji miejskiej:
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, został wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwia kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa prowadzi od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostały przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, została wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie mogą kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powracają na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac została wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa kursuje z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowej”, powstała linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184.