Remont zajezdni tramwajowej we Wrocławiu. Będzie miała nowy sprzęt do naprawy taboru MPK
Po modernizacji Zajezdni Borek, czas na kolejne duże przedsięwzięcie – gruntowną przebudowę hali nr 1 w Zajezdni Tramwajowej Gaj przy ul. Kamiennej we Wrocławiu. Wielką metamorfozę przejdzie zaplecze techniczne, co - według miejskiego przewoźnika - poprawi pracę nad konserwacją taborów.
Co zmieni się w zajezdni Gaj?
W ramach inwestycji przebudowana zostanie niemal cała hala nr 1, a także fragmenty hal nr 2 i 3. Zakres prac obejmuje m.in.:
- wymianę torowisk i kanałów rewizyjnych,
- budowę nowego magazynu,
- przebudowę instalacji,
- dostawę nowoczesnych urządzeń warsztatowych.
– To kolejny krok w kierunku stworzenia nowoczesnego, bezpiecznego i w pełni funkcjonalnego zaplecza do obsługi tramwajów we Wrocławiu. Dzięki tej modernizacji poprawią się zarówno warunki pracy, jak i możliwości techniczne utrzymania taboru – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Dzięki przebudowie hala zyska nową funkcjonalność i będzie mogła przyjąć więcej składów na bieżące przeglądy i naprawy. Hala zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt:
- tokarka podtorowa do obróbki kół i tarcz hamulcowych (bez konieczności demontażu wózków),
- żuraw kolumnowy o udźwigu 0,5 tony i sterowaniu przewodowym,
- podnośnik 8-kolumnowy, zapewniający bezpieczne podnoszenie całych wagonów,
- podest roboczy jednostronny o długości ok. 35 m,
- prasy hydrauliczne, piaskarka kabinowa, odciągi przemysłowe oraz wózek widłowy.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. (lider) oraz Gut Budownictwo Sp. z o.o. (partner). Prace rozpoczną się od projektu i potrwają łącznie do 18 miesięcy od podpisania umowy.