Świdnik: 63-latka oszukana metodą "na pracownika banku". Straciła 40 tys. zł
Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosiła się 63-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Rozmówca poinformował ją o rzekomej próbie włamania do jej bankowości internetowej i zaoferował pomoc w jej zabezpieczeniu.
W toku rozmowy oszust nakłonił kobietę do zainstalowania aplikacji umożliwiającej zdalny podgląd pulpitu komputera. Następnie pokrzywdzona, postępując zgodnie z instrukcjami, zalogowała się do bankowości internetowej. Uzyskane w ten sposób dane zostały wykorzystane do zrealizowania dwóch przelewów, co spowodowało stratę blisko 40 tysięcy złotych.
Policja ponownie przypomina, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie żądają instalacji dodatkowych aplikacji ani nie proszą o podanie danych logowania do bankowości internetowej. W przypadku podejrzanych telefonów należy przerwać rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów kontaktowych podanych na stronie instytucji lub w umowie z bankiem.
Apel funkcjonariuszy jest jasny – w trosce o bezpieczeństwo finansów należy zachować szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nie udostępniać danych osobowych ani informacji bankowych osobom trzecim oraz weryfikować każdą podejrzaną sytuację.