Szczecin: Kładka nad ul. Struga już działa w barwach Floating Garden
- Nareszcie. Czekałam na nią od dawna. Dzięki niej nie będę musiała chodzić do sklepu naokoło, jak do tej pory - mówi pani Grażyna z os. Majowego, która jedna z pierwszych skorzystała z okazji i bezpiecznie przedostała się na drugą stronę. Do pobliskiego Leroy Marlin.
Pieszo-rowerowa kładka nad ul. Struga została zbudowana dzięki zwycięstwu w konkursie: Szczeciński Budżet Obywatelski 2021. Połączyła dwie części prawobrzeża pomiędzy ul. Iwaszkiewicza a Outlet Parkiem. Znacznie ułatwi pieszym przedostanie się na drugą stronę ul. Struga - w okolicy nie ma przejścia dla pieszych. Aby dotrzeć do sklepów działających po obu stronach ulicy, trzeba nadłożyć kilkaset metrów do najbliższej zebry.
- Kładka ma rozpiętość 36 m długości i 4 metry szerokości użytkowej - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy SIM. - Razem z pochylniami ma ponad 300 metrów i waży około 30 ton.
Poza budową nowej konstrukcji z pochylnią i schodami, firma PORR wykonała jeszcze nowe oświetlenie i kanalizację deszczową. Przebudowano również chodniki, ścieżki rowerowe, jezdnie i przejścia dla pieszych w celu połączenia z istniejącą infrastrukturą. Posadzono także nową zieleń - część młodych drzewek już uschła.
We wtorek, w dniu, kiedy obiekt został dopuszczony do ruchu, symboliczną wstęgę otwarcia przecięli pomysłodawcy. Przypomnijmy, kładka została wybudowana w ramach SBO.
Mieszkańcy osiedli przypominają, że wcześniej w tym miejscu było przejście dla pieszych. Zostało jednak z jakichś powodów zlikwidowane.
- Skąd pomysł na kładkę? - zastanawia się Magdalena Sosnowska, inicjatorka projektu. - Byłam świadkiem, jak grupa nastolatek przebiegała przez ul. Struga. Wtedy pomyślałam, że to się może skończyć wielką tragedią. Chyba, że coś wspólnie zrobimy.
Akurat był czas przyjmowania projektów do SBO.
- Napisaliśmy projekt. Otrzymał 6250 głosów i wygrał - mówi Dariusz Olech, współautor.
Kładka powstała cztery lata od złożenia projektu. Jest w barwach marki miasta Floating Garden 2050. Jej koszt wyniósł ponad 7,6 mln zł. Inwestycja została objęta dofinansowaniem w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wykonawcą, w formule zaprojektuj i wybuduj, była firma PORR S.A.