Grupa siedmiu uczniów klasy II A Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu podjęła się ambitnego zadania - tworzą aplikację mobilną Globivate, która ma pomagać młodym ludziom lepiej organizować czas, znaleźć motywację i ograniczyć odkładanie obowiązków na później. Projekt jest realizowany w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii, której celem jest rozwijanie praktycznych kompetencji oraz tworzenie realnych, społecznie użytecznych inicjatyw.
Członkowie zespołu, Norbert Fuminkowski, Kacper Włodarski, Dmytro Olefirenko, Aleksander Michalski, Maciej Cyganek, Jakub Grabowski i Bogdan Poleheshko, wpadli na pomysł Globivate, obserwując codzienne wyzwania swoich rówieśników. Wśród młodych ludzi coraz częściej pojawia się problem odkładania obowiązków na później i braku motywacji do działania. Chłopcy postanowili odpowiedzieć na te trudności, tworząc aplikację, która ma wspierać użytkowników w planowaniu codziennych zadań i osiąganiu celów. Celem Globivate jest wsparcie osób, które chcą lepiej zarządzać czasem, znaleźć motywację do działania i ograniczyć marnowanie czasu w mediach społecznościowych.
Relacja ze spotkania inaugurującego 6. edycję kampanii #LUBIESIEBIE z udziałem ambasadorek programu
- Widzimy, jak wielu młodych ludzi zmaga się z brakiem motywacji. Chcemy, żeby Globivate stało się narzędziem, które pomoże łatwiej zacząć działać i lepiej organizować swoje zadania- mówi Kacper Włodarski, główny koordynator projektu.
Aplikacja, nad którą pracują uczniowie, ma oferować użytkownikom codzienne planowanie zadań, motywacyjne cytaty i przypomnienia oraz wsparcie sztucznej inteligencji w organizacji dnia i wyznaczaniu celów. Uczniowie chcą również, aby Globivate pokazywało postępy użytkowników i dostarczało pozytywnego wzmocnienia, tak aby każdy dzień dawał poczucie realnego postępu.
-Najważniejsze dla nas jest, żeby korzystanie z Globivate było jak rozmowa z przyjacielem, który zawsze wspiera i pokazuje, że nawet małe kroki prowadzą do celu - dodaje Norbert.
Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodych ludzi w wieku 14-25 lat, w tym uczniów i studentów, którzy czują się przytłoczeni obowiązkami i ilością zadań do wykonania. Twórcy Globivate wierzą, że aplikacja pomoże użytkownikom lepiej planować dzień, rozwijać samodyscyplinę i odpowiedzialność, a także ograniczyć czas spędzany na bezproduktywnym scrollowaniu mediów społecznościowych.
- Długofalowym celem projektu jest stworzenie społeczności bardziej świadomej, produktywnej i spełnionej, która potrafi mądrze korzystać z technologii i realizować swój pełny potencjał - tłumaczy Kacper.
Uczniowie z klasy II toruńskiego ULO pokazują, że młodzi ludzie nie tylko dostrzegają problemy swojej generacji, ale także aktywnie podejmują działania, które mogą realnie je rozwiązywać.
- Globivate jest przykładem, że pasja, kreatywność i praca zespołowa mogą mieć praktyczny wpływ na życie rówieśników, nawet jeszcze w trakcie liceum - dodają uczniowie.