W szkole w Konecku powstała sala do terapii integracji sensorycznej
Nowa sala sensoryczna w szkole w Konecku to wyjątkowe miejsce, które wyróżnia się na tle innych placówek w regionie. W żadnej innej szkole w powiecie nie ma podobnych warunków do prowadzenia terapii sensorycznej.
Integracja sensoryczna ma na celu pomoc dzieciom w przetwarzaniu bodźców, które odbierają z otoczenia. To miejsce nie tylko dla osób w spektrum autyzmu, czy ADHD.
Pomysł na stworzenie takiej sali zrodził się z inicjatywy jednej z nauczycielek. Dzięki jej zaangażowaniu oraz wsparciu gminy, udało się zrealizować projekt.
- Jedna z pań, wpadła na pomysł, by stworzyć salę, która będzie wspierać dzieci sensorycznie. Dzięki wsparciu gminy udało się wyposażyć salę w sprzęt. Na ten cel gmina przeznaczyła 40 tys. złotych. Będziemy jeszcze dokupować kolejne urządzenia – mówi Jarosław Kaczorowski, dyrektor szkoły.
Dzieci już teraz z radością korzystają z nowo otwartej sali. Pod okiem wykwalifikowanej kadry, pracują nad poprawą swoich zdolności sensorycznych.
- Zajęcia pomagają w nauce pisania, ale także podczas zajęć logopedycznych – mówi jedna z nauczycielek.
Sale sensoryczne mają wiele zalet: rozwijają zdolności motoryczne, pomagają w koncentracji, redukują stres i napięcie oraz stymulują zmysły w bezpiecznym i przyjaznym środowisku. Dzięki temu dzieci mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego.
Podczas uroczystego otwarcia sali obecni byli wójt gminy Koneck, Ryszard Borowski oraz ks. kan. Jan Radaszewski, który poświęcił nowy obiekt. W wydarzeniu uczestniczyli także przedstawiciele rodziców i dzieci, które najbardziej cieszą się z nowej sali i znakomitego sprzętu.
Po przecięciu wstęgi odbyły się zajęcia pokazowe, a dzieci chętnie uczestniczyły w ćwiczeniach. Do terapii integracji sensorycznej wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, taki jak podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, deskorolki oraz materiały o różnej fakturze do stymulacji dotykowej, wzrokowej, słuchowej i zapachowej.
Dyrektor Kaczorowski podkreśla, że sala wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły.
- Wzbogacamy swoją ofertę – mówi dyrektor. - Mamy zapytania z innych gmin, czy przyjmiemy dziecko do szkoły, właśnie ze względu na salę. Pierwszeństwo w zajęciach mają dzieci z opinią ze wszystkich szkół w naszej gminie. To sala nie tylko dla dzieci z Konecka.