Warszawa. Remont torowiska tramwajowego na Placu Zawiszy potrwa dłużej niż zaplanowano
Remont placu Zawiszy potrwa tydzień dłużej. Główne utrudnienia potrwają do początku sierpnia.
Warszawa, 10 lipca 2025 r. – Trwający od 7 lipca remont torowiska na placu Zawiszy zostanie przedłużony o tydzień. Przyczyną są intensywne opady deszczu, które podniosły wilgotność podłoża do poziomu uniemożliwiającego układanie betonowych płyt tramwajowych. Inżynierowie zarządzający projektem zdecydowali się przesunąć harmonogram, by poczekać na odpowiednie warunki gruntowe i jednocześnie kontynuować prace niezależne od pogody – jak rozbiórki i usuwanie gruzu.
Zmiany w harmonogramie wyglądają następująco:
- Etap I – 7–18 lipca: modernizacja od strony ul. Grójeckiej, tramwaje nie kursują na trasie pl. Zawiszy – pl. Narutowicza.
- Etap II – 19 lipca – 3 sierpnia: prace po stronie Al. Jerozolimskich, zawieszenie ruchu tramwajów między pl. Zawiszy a pl. Starynkiewicza.
- Etap III – 4–10 sierpnia: roboty od strony Towarowej, brak kursów na odcinku do ul. Okopowej.
Po zakończeniu tych etapów, czyli po 10 sierpnia, zaplanowane są prace brukarskie i wykończeniowe, które nie będą wpływać na ruch tramwajowy i potrwają do końca września.
Utrudnienia komunikacyjne:
- Tramwaje linii 9 będą kursować tylko do pętli przy pl. Starynkiewicza.
- Linie 18 i 33 obsługują przystanek Och‑Teatr od strony Filtrowej i pl. Narutowicza.
- Linia 78 zostaje skierowana przez Aleje Jerozolimskie na Pragę.
- Tramwaje linii 7 zostają zawieszone.
- Zastępcze linie autobusowe Z‑9 i Z‑14 dowiozą pasażerów do pl. Starynkiewicza.
- Linie 128, 175, N32 i 504 jeżdżą objazdami przez ul. Grójecką i Niemcewicza, z przystankiem „Plac Zawiszy 04” za rondem.
Dla kierowców przewidziano zwężenia na ul. Towarowej oraz ograniczenia na Grójeckiej i Raszyńskiej, a przejazdy przez tory zostały zablokowane – wprowadzono objazdy i zamknięcia tych fragmentów.
Dlaczego ten remont jest ważny?
Plac Zawiszy to jeden z najruchliwszych węzłów tramwajowych i drogowych w centrum stolicy – w szczycie kursuje tu do 45 składów tramwajowych na godzinę w każdym kierunku. Wymiana torów na prefabrykowane betonowe płyty ma skrócić czas modernizacji o około 3× w porównaniu z tradycyjnymi metodami.