Warszawa: Ulica Odrowąża zamknięta. Bardzo brakuje mostu Krasińskiego
Drogowcy przesunęli o tydzień prace na ulicy Odrowąża, po tym jak w ubiegłym tygodniu wykonawca nie zdołał wykonać zaplanowanego frezowania. Nowa nawierzchnia została już ułożona na odcinku od Staniewickiej do ronda Żaba. Ekipy wrócą w najbliższy weekend, by dokończyć remont. Prace potrwają od piątku, 12 grudnia, od godz. 22:00 do poniedziałku, 15 grudnia, do godz. 4:00.
Zamknięcie jezdni i zmiany w ruchu
W tym czasie zamknięta zostanie jezdnia Odrowąża w stronę ronda Żaba - od Budowlanej do Staniewickiej. Na skrzyżowaniu Wysockiego z Budowlaną i Matki Teresy z Kalkuty będzie po jednym pasie do skrętu w prawo i w lewo. Z Budowlanej nie będzie można wyjechać na Odrowąża, a z Matki Teresy z Kalkuty kierowcy pojadą wyłącznie w prawo. Ulica Pożarowa straci połączenie z Odrowąża, natomiast skrzyżowanie ze Staniewicką pozostanie przejezdne.
Wyprzedaż rekwizytów po Janie Herniku
Objazd do ronda Żaba poprowadzono ulicami Matki Teresy z Kalkuty oraz św. Wincentego. Dojazd do Pożarowej będzie możliwy wyłącznie przez Staniewicką.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Autobusy nocne N14 i N64 w kierunku Dworca Centralnego pojadą ulicami: Łojewską, Chodecką, Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego, po czym wrócą na stałe trasy. Kursowanie tramwajów nie ulegnie zmianie. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie wtp.waw.pl.
Most Krasińskiego bardzo potrzebny
Ulica Odrowąża jest jednym z zaledwie kilku wyjazdów z Bródna. Jej remont (nawet weekendowy) pokazuje, jak bardzo brakuje alternatywy, którą od lat mógłby być most Krasińskiego. Nowe pomysły ratusza szokują mieszkańców, bo... nie zakładają na nim ruchu samochodowego.
Pod naciskiem Żoliborza ratusz jeszcze za czasów Hanny Gronkiewicz-Waltz zrezygnował z budowy mostu odkładając inwestycję na wiele lat. Urzędnicy Rafała Trzaskowskiego zaproponowali "rozwiązanie salomonowe". Most ma powstać do 2044 roku, ale wyłącznie dla tramwajów, pieszych i rowerzystów.
Nowa linia tramwajowa miałaby poprowadzić z ul. Budowlanej, przez most, aż do placu Wilsona. Miasto liczy, że taka wersja przeprawy zadowoli przeciwników ruchu samochodowego na Żoliborzu. Nie rozwiąże jednak głównego problemu - zatłoczenia mostów Gdańskiego i Grota-Roweckiego. Dlaczego komfort mieszkańców Żoliborza jest ważniejszy od potrzeb Bródna?
Konsultacje społeczne do 19 stycznia
Trwają konsultacje dotyczące miejskiej strategii i planu ogólnego. Mieszkańcy mogą: zapoznać się z projektami na stronie um.warszawa.pl/2040+, zgłaszać uwagi przez formularz online, brać udział w spotkaniach i dyżurach projektantów, uczestniczyć w dyskusjach dzielnicowych (po wcześniejszej rejestracji). To właśnie podczas tych konsultacji rozstrzygną się losy mostu Krasińskiego. Warto wziąć w nich udział.