Warszawa: Ważny krok w sprawie budowy wschodniej obwodnicy miasta
W ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla ostatniej części wschodniej obwodnicy Warszawy wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę (nieco ponad 6 mln zł) zaproponowała firma Europrojekt Gdańsk. Trwa analiza wszystkich ofert.
Jakie firmy zgłosiły się do przetargu?
Wśród oferentów znalazły się również: IVIA (8,3 mln), konsorcjum Promost Consulting i DOHWA Polska ENG (14,6 mln), DATABOUT (6,8 mln), TPF (10,8 mln zł), TRAKT (8,5 mln), Mosty Gdańsk (13,7 mln), Transprojekt-Warszawa (7,3 mln) oraz Value Engineering (6,9 mln).
Tragiczne zdarzenia w Nigerii. Nastolatkowie porwani ze szkół katolickich
Kryteria oceny ofert
Postępowanie ogłoszono w czerwcu 2025 roku. Oferty będą oceniane według kryteriów: cena (40 proc.), metodyka zarządzania obiektem w cyklu życia (10 proc.), doświadczenie projektanta drogowego (15 proc.), projektanta tunelowego (15 proc.), zespołu środowiskowego (10 proc.) i geologicznego (10 proc.).
Harmonogram i zakres prac projektowych
Jeśli nie wpłyną odwołania, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w II kwartale 2026 r. Projektant będzie miał 48 miesięcy na realizację zadania. Opracuje dokumentację z wariantami przebiegu wschodniej obwodnicy Warszawy, przygotuje materiały do decyzji środowiskowej oraz wykona badania geologiczne. Przeanalizowane zostaną również warianty tunelowe, a w trakcie prac odbędą się konsultacje społeczne.
Ostatni brakujący odcinek
Projektowany odcinek S17 między węzłami Drewnica a Warszawa Wschód będzie miał ok. 16 km. Przewidziano dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, węzły drogowe, obiekty inżynierskie, drogi lokalne oraz pełną infrastrukturę ochrony środowiska. Powstaną również chodniki i trasy rowerowe.