Więcej miejsc parkingowych kosztem postojów taksówek? To pomysł władz Szczecina
Czy wszystkie postoje TAXI są nam jeszcze potrzebne? - pyta wiceprezydent Szczecina i podaje przykład dwóch postojów, które świecą pustkami.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
- Dziś większość z nas korzysta z aplikacji szybko, wygodnie, praktycznie pod drzwi bloku, mieszkania. A tradycyjne postoje TAXI coraz częściej świecą pustkami - mówi Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina. - Na przykład na ul. Łuczniczej czy Robotniczej taksówkę można tam spotkać naprawdę rzadko. To rodzi pytanie, czy wszystkie te miejsca są jeszcze potrzebne? Czy nie lepiej, żeby część z nich zamienić na zwykłe miejsca parkingowe dostępne dla mieszkańców?
Urzędnik zapowiada przyjrzenie się sieci postojów TAXI w Szczecinie, żeby sprawdzić, które są naprawdę używane, a gdzie tylko zajmują przestrzeń.
Podobna akcja została przeprowadzona w Bydgoszczy, gdzie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w odpowiedzi na zgłoszenia dotyczące małego użytkowania miejsc postojowych dla taxi, zorganizował konsultacje z korporacjami taksówkarskimi.
Efekt jest taki, że przekształcono ponad 90 miejsc postojowych dla taksówek w parkingowe dla mieszkańców bydgoskich osiedli. Poproszono również o wskazanie nowych lokalizacji, które są teraz bardziej potrzebne klientom taksówek.