Wielkopolskie księgarnie z dofinansowaniem 40 tys. zł. Zobacz, jakie instytucje otrzymały wsparcie!
Program "Certyfikat dla małych księgarni" obchodzi już swoją piątą rocznicę. Dotychczas uczestniczyło w nim 504 księgarnie i antykwariaty z całej Polski, a łączna suma wsparcia przekazana tym placówkom wyniosła niemal 19 milionów złotych. Środki te mogą być przeznaczone na szeroki zakres potrzeb, takich jak promocja księgarni, doradztwo, pokrycie kosztów bieżących związanych z utrzymaniem lokalu, realizację programów promujących czytelnictwo oraz zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia.
- Program "Certyfikat dla małych księgarni" to jedna z naszych kluczowych inicjatyw adresowanych do tych ważnych miejsc na mapie kulturalnej Polski. W momencie dynamicznych przemian w obszarze pola literackiego, które obserwujemy, znaczenie księgarń jest jeszcze większe niż do tej pory. Bez sieci silnych księgarń kameralnych - z bogatą ofertą i ciekawym programem - nie sposób wyobrazić sobie skuteczności jakiejkolwiek polityki proczytelniczej - mówi Grzegorz Jankowicz, dyrektor Instytutu Książki.
W tegorocznej edycji wsparcie otrzymały kolejne księgarnie. Na terenie województwa wielkopolskiego pieniądze trafiły do:
- Tanibook.pl, Poznań
- Antykwariat-Księgarnia im. J.K. Żupańskiego, Poznań
- Księgarnia, galeria "z Bajki", Poznań
- Księgarnia LIBER s.c., Poznań
- Księgarnia Bookarest, Poznań
- Antykwariat Evos, Poznań
- Księgarnia Dębogóra, Poznań
- Antykwariat Sobieski, Kalisz
- Dom Księgarski "MJL", Piła
- Księgarnia i antykwariat Mawi, Konin
- Księgarnia Literacka Bliżej nieba, Buk
Program przewidziany jest dla małych, niezależnych księgarń stacjonarnych, które nie są częścią dużych sieci handlowych czy to krajowych, czy międzynarodowych. Księgarnie te muszą prowadzić detaliczną sprzedaż książek, z której co najmniej 45 procent ich przychodów wynika z tej działalności.
- Wiemy, że księgarnie kameralne to miejsca, które trwale wpisały się krajobraz miast i miasteczek, a osoby tam pracujące są skarbnicą literackiej wiedzy na temat autorów i historii związanych z polecanymi tytułami. Wiemy również, że w obecnej sytuacji na rynku książki, księgarnie te borykają się z wieloma problemami, dlatego tak bardzo zależy nam na wsparciu informacyjnym i promocyjnym miejsc, które nie są tylko punktami sprzedaży książek ale pełnią rolę małych centrów kultury organizujących spotkania autorskie, warsztaty tematyczne i kształtujących gusta czytelnicze lokalnych społeczności - przyznają organizatorzy programu z Instytutu Książki.