Wrocław: Nowa zajezdnia na Nowych Żernikach coraz bliżej. Co dalej z inwestycją wartą ponad miliard złotych?
Nowa zajezdnia powstanie na pustej działce przy al. Architektów, za skrzyżowaniem z ul. Lipińskiego we Wrocławiu. Doprowadzone zostaną do niej tory od ul. Kosmonautów, przez aleję Architektów. W planach jest także budowa przystanku, który będzie służył mieszkańcom Nowych Żernik.
Zajezdnia będzie obsługiwała m.in. pięć nowych tras tramwajowych, które w kolejnych latach mają wzbogacić siatkę połączeń. Mowa o tramwaju na:
- Jagodno,
- Maślice,
- Swojczyce,
- Klecinę,
- do szpitala na Borowskiej.
MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na opracowanie projektu nowej zajezdni. Wygrało go konsorcjum firm DATABOUT Sp. z o.o. (lider) oraz RYSY Architekci Sp. z o.o. Sp. k. (partner), które zaproponowało ofertę o wartości 13,04 mln zł. Obecnie spółka czeka na uprawomocnienie wyniku, po czym podpisze umowę z projektantami.
- Najpierw, w ciągu 3 miesięcy powstanie koncepcja nowej zajezdni. Po jej zatwierdzeniu projektanci będą mieli 15 miesięcy na przygotowanie kompletnej dokumentacji budowlanej - zapowiada wrocławskie MPK.
Obiekt pomieści 150 tramwajów, czyli o 20 więcej niż obecnie największa w mieście zajezdnia Borek. Na jego terenie znajdą się także hale serwisowe, myjnia, lakiernia oraz budynek Centrali Ruchu. Tramwaje będą mogły być naprawiane i obsługiwane bez konieczności czasochłonnych przejazdów do innych zajezdni.
Koszt całej inwestycji MPK szacuje na ponad miliard złotych. Po wykonaniu projektu przewoźnik ogłosi przetarg na budowę. Samo powstanie pierwszego etapu obiektu ma potrwać około 2,5 roku. Według założeń, nowa zajezdnia ma być gotowa do 2029 roku.