Wrocław: Ważny wjazd idzie do przebudowy. Koniec z kostką brukową
W tym artykule:
Ulica Trzmielowicka we Wrocławiu do przebudowy. Zniknie kostka brukowa
Ulica Trzmielowicka to druga najważniejsza ulica Leśnicy. Gdy miasto remontowało Średzką, mieszkańcy pytali także o prace na Trzmielowickiej. W końcu się doczekają? Jak możemy dowiedzieć się z przetargu, największą zmianą będzie likwidacja starej kostki brukowej na odcinku od ul. Średzkiej do ul. Miodowej. Zastąpi ją nowa, równa nawierzchnia asfaltowa.
- Projekt obejmie ok. 1,4 km drogi. Wykonawca będzie miał 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń - mówi Krzysztof Świercz, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Jak wygląda Trzmielowicka dziś?
Ulica Trzmielowicka leży w zachodniej części Wrocławia, na osiedlach Leśnica i Ratyń. To spokojny, podmiejski obszar z domami jednorodzinnymi, wolnostojącymi i szeregowymi oraz z dużą ilością zieleni.
Większość jezdni ma nawierzchnię z kostki kamiennej, jednak jest ona nierówna i miejscami łatana asfaltem. Od ul. Jajczarskiej w stronę zachodnią przez około 100 metrów droga ma nawierzchnię asfaltową w dobrym stanie, a ostatnie 50 metrów to droga gruntowa.
Na całym odcinku ulicy jedynie w kilku miejscach działa odwodnienie uliczne. Dalej odwodnienia już nie ma. Ulica miejscami ma chodniki, pasy zieleni lub gruntowe pobocza. Nie ma ścieżek rowerowych.
Autobusy miejskie kursują ulicą Trzmielowicką między ul. Średzką a ul. Miodową. Jedyna zatoka autobusowa znajduje się przy skrzyżowaniu z ul. Średzką, a pozostałe przystanki są w pasie jezdni.
Co zakłada projekt?
Opracowanie dokumentacji będzie bardzo szerokie. Poza nową jezdnią i ścieżkami rowerowymi uwzględni m.in.:
- modernizację oświetlenia z doświetleniem przejść i przystanków,
- budowę nowoczesnej sygnalizacji świetlnej z systemem ITS,
- uporządkowanie odwodnienia i wód opadowych,
- ochronę i uzupełnienie zieleni,
- budowę miejskich kanałów technologicznych,
- przebudowę kolidujących sieci podziemnych,
- docelową organizację ruchu.
Jak tłumaczy spółka, przebudowa Trzmielowickiej ma poprawić bezpieczeństwo i komfort wszystkich uczestników ruchu: pieszych, rowerzystów, kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej.