Coraz więcej Polaków wybiera zabawę przy "zerówkach"
Piwo bezalkoholowe częścią rozwiązania, nie problemu
Sprzedaż piwa bezalkoholowego w Polsce w ciągu ostatnich siedmiu lat wzrosła o ponad 250 proc., a aż 7 na 10 dorosłych Polaków przyznaje, że pije je regularnie. Jak wynika z badania SW Research z października 2025 r., 51,3 proc. ankietowanych uważa, że "zerówki" pomagają ograniczyć spożycie alkoholu, a niemal 54 proc. popiera możliwość ich reklamy.
Blisko połowa respondentów (46,5 proc.) zgadza się również, że piwo bezalkoholowe przyczynia się do mniejszego spożycia mocniejszych trunków, a 48,3 proc. wskazuje, że jego popularność wpływa na spadek liczby pijanych kierowców. Większość badanych (51,5 proc.) sprzeciwia się też obejmowaniu piw bezalkoholowych takimi samymi restrykcjami jak napojów alkoholowych.
Nowy styl życia i zmiana kultury konsumpcji
Rosnąca popularność piw bezalkoholowych wpisuje się w globalny trend NoLo - No Alcohol, Low Alcohol, promujący bardziej świadome i odpowiedzialne wybory konsumenckie. Coraz więcej osób sięga po "zerówki" nie dla efektu, lecz dla smaku i orzeźwienia - bez konsekwencji związanych ze spożyciem alkoholu.
Badanie pokazuje również, że Polacy dostrzegają prawdziwe przyczyny nadużywania alkoholu gdzie indziej - w złych wzorcach z domu (45 proc.) i dostępności tzw. małpek (32 proc.), a nie w obecności bezalkoholowych wersji napojów alkoholowych. Eksperci podkreślają, że piwo bezalkoholowe może stać się ważnym elementem polityki zdrowotnej, wspierającej ograniczanie szkód społecznych wynikających z nadmiernego picia.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 07 - 09. 10.2025 r. przez firmę badawczą SW Research w formie wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 840 ankiet z reprezentatywną ze względu na łączny rozkład płci, wieku i miejsca zamieszkania próbie Polek i Polaków, w wieku 18-65 lat. Badanie zrealizowano na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.