Moda premium napędza wzrosty znanej polskiej spółki
Wzrost przychodów
W drugim kwartale 2025 roku Answear.com odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 394 mln zł, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu do 343 mln zł uzyskanych w tym samym okresie 2024 roku. Sprzedaż online, kluczowy segment działalności spółki, wzrosła o 14 proc., osiągając wartość 393 mln zł.
Zarząd spółki podkreśla, że osiągnięcie takiej dynamiki sprzedaży było możliwe dzięki szerokozasięgowym działaniom marketingowym prowadzonym w kanałach online. Co istotne, te działania zostały zrealizowane przy niższych nakładach na marketing w porównaniu do roku poprzedniego.
– W drugim kwartale 2025 r. Spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży pomimo wymagającej bazy zeszłego roku, wyższej niż w I kwartale, a także niesprzyjających warunków pogodowych – podano.
Skuteczna strategia repozycjonowania
Pierwsze półrocze 2025 roku przyniosło Answear.com przychody ze sprzedaży na poziomie 747 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu do 632 mln zł w pierwszym półroczu 2024 roku. Sprzedaż online w tym okresie wyniosła 725 mln zł, co stanowi wzrost o 16 proc. w porównaniu do 624 mln zł w pierwszym półroczu 2024 roku.
Zarząd spółki pozytywnie ocenia efekty inwestycji oraz strategii repozycjonowania do segmentu premium, co potwierdzają osiągnięte wyniki sprzedażowe.
– Spółka zwiększa sprzedaż kontynuując prace skupione na optymalizacji rentowności poprzez poprawę marży, struktury kosztowej oraz oferty produktowej – wskazano.
– Zarząd pozytywnie ocenia monetyzację przeprowadzonych w spółce inwestycji. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii repozycjonowania do segmentu premium – dodano.
Answear.com z powodzeniem realizuje swoją strategię wzrostu, co potwierdzają wyniki finansowe za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2025 roku. Spółka skutecznie zwiększa swoje przychody, jednocześnie optymalizując koszty i rozwijając ofertę produktową.
O Answer.comAnswear.com to polski, międzynarodowy sklep internetowy z modą. Działa na kilkunastu rynkach europejskich i oferuje szeroki wybór ubrań, butów i dodatków od ponad 500 marek, w tym premium, sportowych i denimowych. Firma skupia się na szybkiej dostawie i jakości obsługi, oferując program lojalnościowy dla stałych klientów. Właścicielem Answear.com jest Krzysztof Bajołek. Jest on prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem spółki.