Optymistyczne wieści z polskiego rynku. Rośnie sprzedaż detaliczna
Rośnie sprzedaż detaliczne w Polsce
Najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wskazują na silny wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce w kwietniu 2025 r. W cenach stałych odnotowano wzrost o 7,6% rok do roku oraz imponujący wzrost o 6,2% w ujęciu miesięcznym. Analiza danych po uwzględnieniu czynników sezonowych potwierdza tę tendencję wzrostową (6,4% r/r i 3,5% m/m). .
Ponadto, GUS poinformował o analogicznych wzrostach w sprzedaży detalicznej w cenach bieżących, wynoszących 7,9% r/r i 6,2% m/m.
Ogółem wzrost wyniósł 7,6% r/r w tym:
- Pojazdy samochodowe, motocykle, części 14,9%
- Paliwa stałe, ciekłe i gazowe 1,6%
- Żywność, napoje i wyroby tytoniowe 9,7%
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach
- Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny 7,5%
- Tekstylia, odzież, obuwie8,4Meble, RTV, AGD 13,2%
- Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach 3,9%
- Pozostałe-6%
Wartość sprzedaży internetowej rośnie, za wyjątkiem jednej szczególnej grupy
W kwietniu bieżącego roku 8,8% całej sprzedaży detalicznej w Polsce stanowiła sprzedaż internetowa (według cen bieżących), jak podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
Wartość e-sprzedaży wzrosła o 7,1% w porównaniu z kwietniem poprzedniego roku, utrzymując jednocześnie ten sam udział w całkowitej sprzedaży detalicznej (8,8%).
Wśród analizowanych kategorii produktów, znaczący wzrost udziału sprzedaży online odnotowano w sektorach "tekstylia, odzież, obuwie" (z 23,1% do 25,4%) oraz "meble, rtv, agd" (z 16,3% do 17,3%).
Natomiast spadek udziału e-sprzedaży zaobserwowano w grupie "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 22,4% do 19,5%).