Orange z lepszym zyskiem niż zakładano. Firma zapowiada ofensywę ofertową
Usługi i inwestycje podniosły zyski
W II kwartale 2025 r. Orange Polska osiągnęło 891 mln zł zysku operacyjnego EBITDAaL, czyli o 4,3 proc. więcej niż rok temu. To również więcej, niż spodziewali się eksperci (865,7 mln zł). Zysk netto sięgnął 274 mln zł, a przychody wyniosły 3,16 mld zł – nieco mniej od prognoz, ale nadal więcej niż rok wcześniej.
Firma zyskała głównie dzięki większej sprzedaży kluczowych usług – jak światłowód czy pakiety konwergentne (czyli połączenie kilku usług w jednej ofercie). Do poprawy wyniku przyczyniła się też dodatkowa marża z kontraktu budowy sieci światłowodowej oraz niższe koszty pośrednie.
Więcej klientów i ambitne plany na kolejne miesiące
Orange zwiększyło liczbę klientów w niemal wszystkich segmentach. Światłowód ma już ponad połowa użytkowników internetu stacjonarnego firmy. Urosła także liczba klientów usług mobilnych i konwergentnych, a średnie wpływy z jednego użytkownika (ARPO) rosną zarówno w usługach stacjonarnych, jak i komórkowych.
- Niedawno ogłosiliśmy nową strategię Lead the Future. To dla nas bardzo ważne wydarzenie i cały nasz zespół jest zmotywowany by ją realizować. Rozpoczęliśmy rok solidnymi wynikami. W dobrym tempie rośnie nam liczba klientów kluczowych usług - szczególnie dotyczy to abonamentowych usług mobilnych, gdzie pozyskaliśmy najwięcej klientów od wielu kwartałów. Wprowadziliśmy nową ofertę telewizji ze światłowodem - liczymy, że zostanie ona dobrze przyjęta przez klientów i w najbliższym czasie w kolejnych domach pojawią się usługi od Orange. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu przychodów z usług IT&IS na wciąż niepewnym rynku - czytamy słowa Liudmiły Climoc, prezeski Orange Polska w najnowszym komunikacie spółki.
Spółka zapowiada, że druga połowa roku będzie intensywna – planuje nowe oferty i chce poprawić wyniki zwłaszcza w segmencie biznesowym i usługach IT. Orange podtrzymuje też prognozy finansowe na 2025 r., w tym wzrost przychodów i inwestycje na poziomie do 1,9 mld zł.