Orlen i Poczta Polska łączą siły. Powstanie krajowy lider kurierski
W tym artykule:
Na czym polega współpraca Orlen z Pocztą Polską?
W pierwszym kroku Poczta obejmie mniejszościowy pakiet udziałów w Orlen Paczce. Następnie do spółki trafią automaty paczkowe należące do Poczty. Dzięki temu w krótkim czasie mają zostać osiągnięte wymierne synergie i obniżone koszty funkcjonowania biznesu.
- Wejście kapitałowe Poczty Polskiej do spółki gwarantuje realizację długoterminowej strategii rozwoju Orlen Paczki - podkreślił Orlen w komunikacie.
Docelowo Poczta Polska będzie mogła nabyć wszystkie udziały Orlen Paczki, a baza do dalszego rozwoju zostanie oparta na strategii spółki na lata 2025-2028.
Wspólny cel: silny operator krajowy
Zdaniem Orlenu podpisane porozumienie to naturalny krok w kierunku budowy silnego, krajowego operatora logistycznego.
- Wspólnie z Pocztą Polską możliwe będzie skokowe zwiększenie skali działania. Docelowo będzie to ponad 30 tys. punktów odbioru budujących mocną przewagę konkurencyjną - powiedział prezes Orlenu Ireneusz Fąfara.
Dodał, że "środki pozyskane z takiej transakcji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój podstawowej działalności koncernu".
Podobnie ocenia Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
- Podpisane porozumienie jest najważniejszym punktem naszego Planu Transformacji i początkiem konsolidacji polskiego e-commerce. Razem z Orlen zbudujemy dużego, krajowego gracza kurierskiego - stwierdził. - To zupełnie normalne, że dwie spółki z udziałami Skarbu Państwa współpracują. W praktyce oznacza to większą skalę, lepszą dostępność i realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla polskiej gospodarki - dodał Mikosz.
Jak wygląda skala obecnie?
Dziś Orlen Paczka to ponad 14 tys. punktów odbioru, w tym około 7 tys. automatów paczkowych. Poczta Polska ma ponad 20 tys. punktów, wśród których znajdują się:
- placówki pocztowe,
- automaty paczkowe,
- sklepy Żabka,
- punkty sieci Grupy Eurocash (ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Duży Ben i inne).
Łącznie połączona sieć przekroczy 30 tys. punktów w całej Polsce.
Korzyści dla klientów i pracowników
Orlen wnosi do współpracy doświadczenie w budowie nowoczesnych automatów paczkowych i silną markę detaliczną. Poczta Polska dodaje swoją codzienną obecność w każdym zakątku kraju, rozbudowaną infrastrukturę doręczeń oraz ponad 466 lat tradycji.
- Orlen wnosi do współpracy doświadczenie w rozwoju nowoczesnych automatów paczkowych oraz silną markę detaliczną. Poczta Polska - rozwiniętą infrastrukturę doręczeń i codzienną obecność w każdym zakątku kraju oraz ponad 466 lat doświadczenia i tradycji - podsumował koncern.
W komunikacie podkreślono, że fundamentem wspólnej strategii będzie stabilność zatrudnienia, szacunek dla kultur organizacyjnych obu firm oraz dbałość o klientów. Największym beneficjentem mają być konsumenci indywidualni i biznesowi, którzy zyskają dostęp do większej sieci punktów i łatwiejszej obsługi przesyłek.
Źródło: Orlen/Poczta Polska
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!