Rozpoczyna się duża inwestycja kolejowa. Zmieni cały region
Torpol wybuduje ok. 9 km torów i 20 rozjazdów wraz z siecią trakcyjną
Kontrakt dotyczy zadania pn. „Rozbudowa infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 406 oraz budowa węzła/bocznicy kolejowej "Port Police" wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police realizowanego w ramach projektu pn.: "Utworzenie kolejowego dostępu do Portu Morskiego w Policach".
Zgodnie z umową Torpol wybuduje ok. 9 km torów i 20 rozjazdów wraz z siecią trakcyjną. Pojawią się też nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a sterowanie nimi odbywać się będzie z nowo budowanej nastawni. Natomiast w ramach prac na skrzyżowaniu nowej linii kolejowej z ulicą Jasienicką, leżącą w ciągu drogi wojewódzkiej nr 114, powstanie wiadukt drogowy.
Umowa przewiduje też przebudowę sieci uzbrojenia podziemnego (sieci elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej, sanitarnej oraz wodno-kanalizacyjnej).
Torpol realizował już podobne umowy
- Jesteśmy świetnie przygotowani do realizacji tego rodzaju inwestycji (...). W ostatnich latach byliśmy odpowiedzialni m.in. za modernizację kolejowego dostępu do portów w Gdańsku, Szczecinie oraz Świnoujściu, dzięki czemu zdobyliśmy duże doświadczenie we współpracy z zarządami portów, czyli zamawiającymi spoza PKP PLK. Bardzo cenimy tę współpracę i liczymy na sprawną realizację kluczowego dla Morskiego Portu Police kontraktu - powiedział prezes Torpolu, Konrad Tuliński, cytowany w komunikacie.
Termin zakończenia robót ustalony został na 31 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,46 mld zł w 2024 r.