Ryanair od 12 listopada wprowadza wyłącznie cyfrowe karty pokładowe
Jak podają linie lotnicze Ryanair, od 12 listopada 2025 roku przewoźnik całkowicie przechodzi na cyfrowe karty pokładowe. Oznacza to, że od tego dnia wszyscy pasażerowie podczas odprawy przez Internet będą otrzymywać swoje karty pokładowe wyłącznie w aplikacji Ryanair, ponieważ papierowe wersje nie będą już wydawane. Odprawy online można dokonać zarówno na stronie Ryanair.com, jak i w aplikacji mobilnej przewoźnika.
Ryanair przypomina, że wszyscy pasażerowie nadal będą otrzymywać przypomnienia o odprawie online na 48 i 24 godziny przed planowanym odlotem. Osoby, które przybędą na lotnisko bez wcześniejszej odprawy internetowej, będą musiały uiścić opłatę za odprawę na lotnisku.
Iga Świątek mówi o swoich nawykach. Polska tenisistka w Polsce
Decyzja o wprowadzeniu cyfrowych kart pokładowych ma kilka celów
Zmiana pozwoli obniżyć koszty lotniskowe i ceny biletów, a jednocześnie usprawni obsługę klienta - zwłaszcza w sytuacjach zakłóceń lotów lub zmian rezerwacji. Rozwiązanie to ma również korzyści ekologiczne, ponieważ Ryanair szacuje, że dzięki rezygnacji z papieru ograniczy zużycie o około 300 ton rocznie.
Ryanair upraszcza podróże - cyfrowe karty pokładowe zamiast papierowych
Proces korzystania z cyfrowej karty jest prosty. Po dokonaniu odprawy przez Internet karta pokładowa automatycznie pojawi się w aplikacji Ryanair.
Na lotnisku wystarczy okazać ją ochronie oraz przy bramce do wejścia na pokład. Dzięki temu podróż ma być szybsza, prostsza i całkowicie bezpapierowa.
Ryanair zapewnia, że pasażerowie, którzy zgubią telefon lub którym rozładuje się bateria, otrzymają bezpłatną kartę pokładową na lotnisku. Podobnie w przypadku osób bez smartfona lub tabletu - jeśli odprawiły się wcześniej online, wydrukowana karta zostanie im przekazana bez dodatkowych opłat.
Cyfrowe karty pokładowe dostępne są także w trybie offline, więc można z nich korzystać nawet przy braku dostępu do Internetu lub danych mobilnych.
Przewoźnik informuje, że system spełnia wszystkie standardy dostępności, a pasażerowie z niepełnosprawnościami mogą liczyć na pomoc specjalną na każdym lotnisku.
Na wszystkich lotniskach wciąż pozostaną stanowiska odprawy i sprzedaży biletów, a dzięki cyfrowemu systemowi nie będą już naliczane opłaty za ponowne wydanie karty pokładowej, o ile pasażer dokona odprawy online przed przybyciem na lotnisko.
Nowe rozwiązanie to kolejny krok Ryanair w kierunku cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. Przewoźnik podkreśla, że dzięki cyfrowym kartom pokładowym podróż stanie się łatwiejsza, szybsza i bardziej przyjazna dla środowiska.