Warszawa: Customs Support Group otworzyło nowy TechHub
Uproszczenie i przyspieszenie formalności celnych
Nowy warszawski TechHub będzie sercem technologicznego rozwoju Customs Support Group, czyli firmy zajmującej się obsługą celną w całej Europie. Zespół w Polsce ma tworzyć rozwiązania, które pomogą uprościć i zautomatyzować odprawy celne, dzięki czemu firmy działające międzynarodowo będą mogły szybciej i bezpieczniej realizować swoje transakcje.
- Uruchomienie TechHubu w Warszawie to ważny krok w realizacji naszej wizji: chcemy uczynić procesy celne bardziej przejrzystymi i zautomatyzowanymi - mówi Frank Heijmann, Chief Customer Officer w Customs Support Group.
Cyfrowe narzędzia mają ułatwiać pracę agentów celnych, ale nie zastępować ich. Ludzie nadal będą podejmować końcowe decyzje i sprawdzać zgodność danych - chodzi przede wszystkim o wyeliminowanie powtarzalnych, żmudnych czynności i zminimalizowanie ryzyka błędów.
Warszawa jako technologiczna baza dla całej Europy
Nowe centrum działa w praskim Koneserze i już teraz zatrudnia kilkadziesiąt osób. Do końca roku ma ich być 100, a docelowo - ponad 200. Warszawa została wybrana ze względu na szybki rozwój sektora IT, dostęp do talentów i atrakcyjne warunki dla firm technologicznych.
Zespół pracujący w warszawskim TechHubie będzie opracowywać m.in. bezpieczne systemy elektronicznej wymiany danych (EDI), a także rozbudowywać rozwiązania wspierające dużych klientów obsługiwanych w wielu krajach jednocześnie.
Firma rozwija model tzw. Customs Control Tower, czyli jedno centralne miejsce do zarządzania odprawami w wielu krajach.
Nowoczesne centrum i nowe miejsca pracy
Warszawski zespół tworzą specjaliści z obszaru IT, automatyzacji, finansów i logistyki. Customs Support prowadzi rekrutację m.in. na stanowiska programistów, agentów celnych, specjalistów od dokumentacji i ekspertów ds. przetwarzania danych. Pracownicy będą korzystać z nowoczesnych modeli pracy hybrydowej i ścieżek rozwoju zawodowego.
- Tworzymy zespół, który będzie łączył kompetencje z zakresu IT, finansów, logistyki i obsługi klienta. Naszym celem jest budowanie narzędzi, które w praktyce ułatwią życie agentom celnym i naszym klientom w całej Europie - podkreśla Piotr Prus, Head of TechHub Warsaw.
Nowe centrum ma być też wsparciem dla oddziałów firmy w Polsce i Europie - bez zmieniania ich dotychczasowej struktury. Celem jest zapewnienie jednolitych standardów cyfrowej obsługi celnej na wszystkich rynkach.