Koniec z utrudnieniami w Sosnowcu. Od 8 maja kierowcy wjadą nową drogą na DK94, kolej zamknie wkrótce przejazd na ul. Chemicznej
Nowy wjazd i zjazd na DK94 w Sosnowcu. Koniec korków i utrudnień
To część dużej inwestycji PKP PLK na linii Będzin – Katowice Szopienice Południowe, która ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Kierowcy zamiast przejazdem w poziomie szyn na ul. Chemicznej w Sosnowcu będą mogli skierować się na wiadukt drogowy nad torami w ciągu DK94.
- Aby to było możliwe w rejonie nowo budowanego przystanku kolejowego Sosnowiec Środula, wybudowaliśmy wjazd na DK94 z ul. Północnej w kierunku Katowic, który udostępnimy kierowcom 8 maja - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
Oddanie do ruchu obecnie zwężonego prawego pasa w kierunku Dąbrowy Górniczej planowane jest z kolei na 20 maja. Jest to warunek niezbędny do zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Chemicznej dla ruchu samochodowego.
- Docelowo, jeszcze w czerwcu oddamy do użytku wyjazd z DK94 na ul. Północną w kierunku Dąbrowy Górniczej - mówi Katarzyna Głowacka.
Tak więc w czerwcu powinny zniknąć już wszystkie utrudnienia i zwężenia na DK94 w Sosnowcu.
Piesi i rowerzyści nadal będą mogli korzystać z przejścia przez torowisko
Piesi i rowerzyści będą korzystali z przejazdu w poziomie szyn przy ul. Chemicznej do czasu udostępnienia im przejścia pod torami, co jest planowane na trzeci kwartał tego roku.
Nowy obiekt powstaje w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego i zwiększy bezpieczeństwo oraz usprawni przejście na drugą stronę torów, bez konieczności oczekiwania na przejeździe. Obiekt będzie też połączony z peronami nowego przystanku Sosnowiec Środula za pomocą schodów, pochylni i wind. Podróżni skorzystają z przystanku po zakończeniu inwestycji, planowanym na drugi kwartał 2027 r.
Sosnowiec – Będzin. Nowe tory, mosty, przystanki i tunel
Jak obecnie wygląda zaawansowanie prac na odcinku Będzin – Sosnowiec?
- Tempo prac na odcinku linii kolejowej Będzin – Sosnowiec – Katowice Szopienice Południowe także jest utrzymane. Przebudowujemy tory na stacji Będzin, która będzie obsługiwała przewozy towarowe. Pociągi kursują nowym torem od Będzina do Sosnowca. Wybudowaliśmy już nowe przęsła mostu nad Czarną Przemszą i wiaduktu kolejowego przy ul. Nowopogońskiej – mówiła ostatnio Katarzyna Głowacka.
Powstał również jeden z dwóch peronów na zupełnie nowym przystanku Sosnowiec Środula. Obecnie budowany jest drugi peron oraz przejście dla pieszych pod torami przy ul. Chemicznej. Prace wykonywane są na wiaduktach kolejowych przy ul. Żeromskiego i Piłsudskiego w Sosnowcu. Na stacji Sosnowiec Główny rośnie nowy peron nr 3.