Meta używa AI do poprawy wsparcia użytkowników Facebooka i Instagrama
Meta wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby poprawić wydajność obsługi klienta. Pierwsze wyniki są obiecujące, a sama pomoc bardziej spersonalizowana.
Meta przekazała, że dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji udało jej się poprawić obsługę na Facebooku oraz wzmocnić zabezpieczenia platformy. Wspierane przez AI wyszukiwanie oraz asystent mają ułatwić obsługę oraz odnajdywanie potrzebnych informacji. Pierwsza z funkcji powinna być już dostępna globalnie dla użytkowników, a druga znajduje się jeszcze w fazie testów.
AI chroni użytkowników Facebooka i Instagrama
W opublikowanym artykule Meta przybliża, jakie zmiany udało się wprowadzić, co nas czeka oraz jakie są efekty wykorzystania sztucznej inteligencji. Jedną z najistotniejszych spraw jest kradzież kont, ich odzyskiwanie, a także nakładanie na nie blokad. Zdaniem Mety wszystkie te aspekty zostały poprawione właśnie dzięki użyciu AI.
Tiktokerka zrobiła zakupy w Biedronce. Wszystko nagrała
Próby kradzieży kont poprzez phishing lub hakowanie zmniejszyły się o 30% w skali globalnej, a o tyle samo wzrosła skuteczność odzyskiwania kont przez użytkowników. Dodatkowo sztuczna inteligencja ma w znacznie lepszy sposób wykrywać, które profile należy blokować, a jeśli popełni błąd, Meta zapewnia, że cały proces można odwrócić szybciej niż dotychczas.
Źródło: Meta; materiały promocyjne
Do użytkowników Facebooka i Instagrama (na iOS i Androidzie) ma trafiać nowa funkcja „support hub”, która działa jak wyszukiwarka wspomagana sztuczną inteligencją. Dzięki temu internauci otrzymują możliwość formułowania swoich zapytań własnymi słowami, co w teorii powinno ułatwić wyszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytania.
Dodatkowo testowany jest asystent AI działający na zasadzie całodobowego wsparcia klienta. Na razie tylko na Facebooku i wyłącznie w języku angielskim. Wydaje się, że w ten sposób Meta będzie w dalszym ciągu eliminować kontakt z realną osobą, a ciężar obsługi klienta zostanie zepchnięty na sztuczną inteligencję. Możliwe też, że funkcja ułatwi rozmowę z człowiekiem.
Powyższe zmiany pokazują, że duże firmy chcą w coraz większym stopniu wdrażać AI w swoje procesy. Nieustannie robi to Microsoft, ale z różnym skutkiem. Wkrótce powinniśmy się dowiedzieć, na ile faktycznie skuteczne są działania Mety.