Nowy Lexus ES. Auto rozpoczyna tour po salonach marki
W tym artykule:
Komfortowe i eleganckie wnętrze
Nowy Lexus ES wskazuje kierunek rozwoju dla kolejnych modeli marki. Samochód został opracowany zgodnie z nową koncepcją stylistyczną Clean x Tech, łączącą klasyczną elegancję limuzyny z funkcjonalnością znaną z SUV-ów. Uwagę zwracają motywy z literą "L", efektowna listwa świetlna z centralnym podświetlanym napisem LEXUS z tyłu, potężne felgi aluminiowe (19- lub 21-calowe), elektryczne klamki wkomponowane w poszycie drzwi oraz panoramiczny dach.
Samochód ma 5140 mm długości i 2950 mm rozstawu osi - to odpowiednio o 165 mm i 80 mm więcej od poprzednika, co znacząco poprawiło komfort podróżowania. Szczególne wrażenie robi przestrzeń dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń oraz bagażnik, którego regularne kształty umożliwiają przewiezienie dużej liczby walizek. Wnętrze jest ergonomiczne i minimalistyczne oraz zostało wykonane z materiałów najlepszej jakości.
W kabinie uwagę zwraca zupełnie nowa deska rozdzielcza i kierownica, a także w pełni cyfrowy kokpit, w którym wyświetlacz na tablicy wskaźników, ekran systemu multimedialnego oraz aplikacja Lexus Link+ są ze sobą zintegrowane, tworząc jedno środowisko. Użytkownik zyskuje dostęp do takich funkcji jak wideorejestrator, cyfrowy kluczyk, aplikacje muzyczne (dostępne w subskrypcji). Nowy Lexus ES to także najwyższy poziom bezpieczeństwa w standardzie. W samochodzie debiutuje najnowsza czwarta generacja systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Lexus Safety System +.
Hybrydowy i elektryczny Lexus ES
Gama nowego Lexusa ES to pełna hybryda szóstej generacji oraz dwa warianty napędu elektrycznego. ES 300h z układem najnowszej szóstej generacji ma 201 KM (148 kW) mocy, która może być przekazywana na przednie koła lub, po raz pierwszy na naszym rynku, na wszystkie cztery koła przy pomocy inteligentnego napędu E-FOUR. ES 350e to przednionapędowa odmiana elektryczna. Ma 224 KM (165 kW) i baterią litowo-jonową o pojemności 76,96 kWh. ES 500e to najmocniejszy wariant w gamie nowej limuzyny. Ma 343 KM (252 kW), napęd na cztery koła DIRECT4 oraz baterię o pojemności 74,96 kWh i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 s.
Specjalna oferta przedsprzedażowa
Nowy Lexus ES katalogowo kosztuje od 299 900 zł, ale w ramach trwającej już przedsprzedaży w salonach marki można uzyskać atrakcyjny warunki zakupu lub bardzo korzystne finansowanie w KINTO One. Auto można zamówić w bogato wyposażonej wersji Prestige z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Do wyboru są trzy kolorystyki wnętrza oraz siedem lakierów nadwozia.
W specjalnej ofercie hybrydowy ES 300h z uwzględnieniem rabatu i Ekobonusu w wysokości 7,3% kosztuje od 260 000 zł, a w Leasingu KINTO One miesięczna rata wynosi poniżej 2000 zł netto przy trzyletniej umowie z 15-procentową wpłatą własną oraz 30 tys. km limitu przebiegu.