WiadomościNowa trasa tramwajowa na Naramowice w Poznaniu. Podpisano umowę na projekt drugiego etapu inwestycji

Nowa trasa tramwajowa na Naramowice w Poznaniu. Podpisano umowę na projekt drugiego etapu inwestycji

W Poznaniu trwają przygotowania do budowy drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice, która ma poprawić komunikację między północną częścią miasta a centrum. Nowa trasa, przebiegająca ulicami Szelągowską i Garbary, połączy pętlę Wilczak z węzłem komunikacyjnym przy Małych Garbarach. Podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji tego przedsięwzięcia.

Poznań
Poznań
Źródło zdjęć: © Pixabay

Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, podkreślił, że budowa drugiego odcinka trasy tramwajowej ma duże znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej w tej części miasta. Pierwszy odcinek, który został uruchomiony w 2022 roku, cieszy się dużym zainteresowaniem – codziennie korzysta z niego kilka tysięcy osób. Nowa trasa, która będzie kontynuacją dotychczasowej, skróci czas przejazdu z Naramowic do centrum, a także odciąży jeden z najbardziej obciążonych węzłów komunikacyjnych – skrzyżowanie przy moście Teatralnym.

Prace nad projektem obejmą szeroki zakres działań, w tym analizę istniejącej infrastruktury oraz opracowanie rozwiązań dotyczących torowiska tramwajowego, przystanków, jezdni, chodników, dróg rowerowych i zieleni. Projektanci zamierzają także zająć się poprawą układu komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego oraz optymalizacją układu drogowego w obszarze, który obejmuje planowaną trasę.

Ważnym aspektem inwestycji jest również dbałość o ochronę istniejącego drzewostanu. Na etapie przygotowań w terenie zostanie przeprowadzona inwentaryzacja zieleni, której celem będzie ocena stanu roślinności. Dzięki temu projektanci będą w stanie zaproponować rozwiązania, które pozwolą jak najlepiej zachować drzewa, przy jednoczesnym zapewnieniu sprawności i bezpieczeństwa nowej trasy tramwajowej.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość ponad 3 kilometrów i połączy pętlę Wilczak z węzłem komunikacyjnym przy Małych Garbarach. W ramach inwestycji przewidziana jest także przebudowa układu drogowego w rejonie przystanku kolejowego Poznań Garbary, gdzie powstanie nowy węzeł przesiadkowy z zadaszonym przejściem między przystankami tramwajowymi a peronami kolejowymi. Zmianie ulegną również niektóre skrzyżowania i ciągi piesze oraz rowerowe.

Projekt obejmuje także budowę nowej sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej, a także zagospodarowanie terenu w obrębie trasy.

Umowę podpisano z biurem projektowym Sweco. Całość dokumentacji projektowej ma zostać ukończona w ciągu najbliższych trzech lat.

Źródło artykułu:motopoznan.com

Wybrane dla Ciebie