Oszustwo podczas sprzedaży sukni ślubnej. 68‑latka straciła kilka tysięcy złotych
Kilka dni temu córka kobiety zamieściła ogłoszenie na jednym z internetowych portali sprzedaży. Zaoferowała suknię ślubną za 5,5 tysiąca złotych. Wkrótce po wystawieniu oferty skontaktował się z nią mężczyzna zainteresowany zakupem. W swojej wiadomości przesłał link, który miał pomóc w finalizowaniu transakcji i uregulowaniu płatności za towar.
Po kliknięciu w przesłany link córka 68-latki poprosiła matkę o pomoc, ponieważ napotkała problemy z własnym rachunkiem bankowym. Kobieta podała swoje dane do logowania oraz numer konta bankowego, które zostały wprowadzone w formularzu na stronie linku.
Niedługo po tym oszust skontaktował się telefonicznie z 68-latką podszywając się pod pracownika banku. Poprosił ją o zatwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej, na co kobieta bez wahania się zgodziła. Dopiero po zakończeniu rozmowy zaczęła mieć wątpliwości. Gdy zalogowała się na swoje konto bankowe, z przerażeniem odkryła, że zniknęły z niego oszczędności.
Kobieta natychmiast skontaktowała się z infolinią banku, zablokowała swoje konto oraz kartę płatniczą. Niestety, oszuści zdążyli już przelać jej pieniądze na inne konto. Łupem przestępców padło 6,5 tysiąca złotych.
Policja apeluje o ostrożność w transakcjach internetowych. Przed wystawieniem ofert sprzedaży warto zapoznać się z regulaminem portalu, na którym publikujemy ogłoszenia, i przestrzegać zasad dotyczących form płatności. W przypadku podejrzanych linków i próśb o wprowadzenie danych wrażliwych, takich jak numery kont czy kody weryfikacyjne, należy zachować szczególną ostrożność i nie ulegać oszustom. Pamiętajmy, że zdrowy rozsądek i czujność są kluczowe w ochronie przed takimi zagrożeniami.