WiadomościPoznań. Nowa droga pieszo-rowerowa połączy mosty Berdychowskie z Jeziorem Maltańskim

Poznań. Nowa droga pieszo-rowerowa połączy mosty Berdychowskie z Jeziorem Maltańskim

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na wykonanie nowego odcinka infrastruktury, który ułatwi przemieszczanie się pomiędzy nowymi mostami Berdychowskimi a skrzyżowaniem ulic Berdychowo, Jana Pawła II i Baraniaka. To kolejny krok w kierunku rozwoju zielonych i przyjaznych tras dla mieszkańców oraz turystów.

fot.  Poznańskie Inwestycje Miejskie
fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie

Projekt zakłada budowę około 350-metrowego odcinka drogi rowerowej i chodnika, które powstaną po północnej stronie ulicy Berdychowo. Ścieżka dla jednośladów zostanie wykonana z asfaltu, natomiast nawierzchnia chodnika zostanie wyposażona w specjalne oznaczenia dla osób z dysfunkcjami wzroku. Nowy odcinek zostanie połączony z istniejącą infrastrukturą przy skrzyżowaniu ulic Rychlewskiego i Berdychowo. Przebudowany zostanie również zachodni wlot skrzyżowania Jana Pawła II, Baraniaka i Berdychowo, a układ sygnalizacji świetlnej zostanie dostosowany do nowej organizacji ruchu.

Jak podkreśla Marcin Gołek, wiceprezes spółki PIM, inwestycja jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie mieszkańców korzystaniem z mostów Berdychowskich i okolicznych tras.

– Poznaniacy bardzo chętnie korzystają z nowych przepraw. Teraz chcemy zapewnić im wygodne połączenie z Jeziorem Maltańskim, które jest jednym z najważniejszych miejsc rekreacyjnych w mieście – zaznacza Marcin Gołek.

Nowa trasa połączy Wartostradę z terenami wokół Malty, zwiększając dostępność tych przestrzeni dla rowerzystów, spacerowiczów i osób uprawiających sporty miejskie. To również element szerszego planu, który obejmuje m.in. planowaną przebudowę północnej ścieżki wokół jeziora. Obecnie trwają prace projektowe.

Od momentu otwarcia mostów Berdychowskich pod koniec lutego, miejsce to cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Zainstalowany tam licznik rowerowy notuje średnio blisko 1,8 tysiąca przejazdów dziennie, a łączna liczba przejazdów zbliża się do 85 tysięcy. Dodatkowo okolica zyskała estetyczny charakter – pojawiły się nowe nasadzenia, w tym drzewa liściaste i pnącza wkomponowane w małą architekturę. Roślinność pojawiła się także w okolicach schroniska na Kobylepolu, gdzie posadzono nowe drzewa, aby zapewnić cień zwierzętom.

Realizacja kolejnych elementów infrastruktury pieszo-rowerowej wpisuje się w politykę miasta nastawioną na zrównoważoną mobilność i poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej.

fot.  Poznańskie Inwestycje Miejskie
fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie
Źródło artykułu:codziennypoznan.pl

Wybrane dla Ciebie