Wrocław na ustach Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji

Ponad 8 tysięcy publikacji, 232 miliony szacunkowego ekwiwalentu reklamowego przy zasięgu wszystkich komunikatów na poziomie 1,77 miliarda – to bilans medialny środowego finału Ligi Konferencji według danych analizy Publicon i Mediaboard Polska. Mecz Chelsea i Realu Betis wzbudził też ogromne zainteresowanie za granicą.
Wrocław na ustach Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi KonferencjiDziesiątki tysięcy kibiców odwiedziły stolicę Dolnego Śląska przy okazji meczu Real Betis - Chelsea w finale Ligi Konferencji Europy
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | PAWEL RELIKOWSKI / POLSKA PRESS
Piotr Janas

Na kilka dni Wrocław stał się stolicą piłkarskiej Europy, a na Dolny Śląsk przyjechało według szacunków nawet 70 tysięcy fanów Realu Betis i Chelsea. Pomimo incydentów z udziałem ludzi w koszulkach obu zespołów, z perspektywy rozpoznawalności i marki miejsca, organizacja finału zdecydowanie się miastu opłaciła.

– Wrocław od EURO 2012 wyczekiwał na wydarzenie sportowe o takim formacie. Oprócz piłkarskiego święta organizacja finału jest narzędziem do wzmacniania marki miejsca w Polsce i za granicą. W 2021 roku obserwowaliśmy to na przykładzie Gdańska i finału Ligi Europy. Dzięki takim wydarzeniom miasto zakorzenia się w świadomości potencjalnych turystów, buduje rozpoznawalność. Goszczenie takich imprez to długofalowo zawsze dobra inwestycja – mówi Szymon Sikorski, CEO wrocławskiej agencji Publicon.

Marcin Szczupak z Mediaboard Polska zwraca uwagę ilość publikacji w polskich i zagranicznych mediach, w których mówiło się o Wrocławiu.

– Piłka nożna to bezsprzecznie najbardziej medialny sport na świecie, a finały europejskich pucharów cieszą się międzynarodowym zainteresowaniem nieporównywalnym z meczami ligowymi w poszczególnych państwach. Dlatego miasto Wrocław pojawiło się w mediach całej Europy, a zagraniczne materiały to prawie 58 proc. z 8 tys. publikacji na temat finału Ligi Konferencji we Wrocławiu – mówi Szczupak, CEO Mediaboard Polska.

Za granicą miasto w kontekście finału Ligi Konferencji wzmiankowano łącznie ponad 4,6 tys. razy w ciągu dwóch i pół dnia. Analiza uwzględniająca polskie media daje ponad 8 tys. publikacji o łącznym szacunkowym ekwiwalencie reklamowym na poziomie 232,6 mln złotych.

Łączny zasięg materiałów wyniósł ponad 1,77 mld. Jeśli założymy, że w Europie żyje 750 mln ludzi, to wskaźnik zasięgu oznacza, że każdy Europejczyk średnio 2,5 razy spotkał się z komunikatem na temat finału. Ze względu na Real Betis i Chelsea najwięcej zagranicznych publikacji odnotowano w mediach hiszpańskich (976) i brytyjskich (512).

Wrocław to jedno z najpopularniejszych turystycznych miast w Polsce. Według danych Wrocławskiej Organizacji Turystycznej w zeszłym roku miasto stu mostów odwiedziło 6,6 mln turystów, z czego ponad 26 proc. z zagranicy. Z turystyki do budżetu miasta trafiło blisko 450 mln zł.

Wybrane dla Ciebie

16-latek na motocyklu crossowym wjechał w drzewo. Chłopiec zginął na miejscu
16-latek na motocyklu crossowym wjechał w drzewo. Chłopiec zginął na miejscu
Potrącenie dziecka na hulajnodze elektrycznej. Jednoślad pod autem, 14 latek w szpitalu
Potrącenie dziecka na hulajnodze elektrycznej. Jednoślad pod autem, 14 latek w szpitalu
Doskonałe warunki do tworzenia się burz. Ostrzeżenie dla Bydgoszczy i woj. kujawsko-pomorskiego
Doskonałe warunki do tworzenia się burz. Ostrzeżenie dla Bydgoszczy i woj. kujawsko-pomorskiego
Harcerze z całego Dolnego Śląska bawią się w Jeleniej Górze. Zobacz zdjęcia z pikniku i koncertów
Harcerze z całego Dolnego Śląska bawią się w Jeleniej Górze. Zobacz zdjęcia z pikniku i koncertów
Od niedzieli turyści zapłacą więcej za parkowanie w Sopocie
Od niedzieli turyści zapłacą więcej za parkowanie w Sopocie
Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - kim jest Marcin Łopucki i jak wygląda dziś?
Mąż Katarzyny Skrzyneckiej - kim jest Marcin Łopucki i jak wygląda dziś?
Pierwsza niedziela miesiąca jest w Świdnicy zawsze handlowa. To największy targ staroci na Dolnym Śląsku. Na stoiskach różności
Pierwsza niedziela miesiąca jest w Świdnicy zawsze handlowa. To największy targ staroci na Dolnym Śląsku. Na stoiskach różności
Śmiertelne potrącenie rowerzysty. Nie żyje 14 latek
Śmiertelne potrącenie rowerzysty. Nie żyje 14 latek
Zderzenie ciągnika rolniczego i osobówki w Cegielsku
Zderzenie ciągnika rolniczego i osobówki w Cegielsku
Niedzielna giełda handlowa w Koszalinie w słonecznej aurze. Zobaczcie co na stoiskach
Niedzielna giełda handlowa w Koszalinie w słonecznej aurze. Zobaczcie co na stoiskach
Budowa kładki na Wiśle w Krakowie. Pomost Kazimierz-Ludwinów coraz dłuższy
Budowa kładki na Wiśle w Krakowie. Pomost Kazimierz-Ludwinów coraz dłuższy
41-latek oszukany przez kobietę z portalu randkowego. Wyłudziła od niego ponad 50 tysięcy złotych
41-latek oszukany przez kobietę z portalu randkowego. Wyłudziła od niego ponad 50 tysięcy złotych