WiadomościSztuka dostępna dla wszystkich. Wyjątkowa kampania "Wrażliwcy _kultura bez barier"

Sztuka dostępna dla wszystkich. Wyjątkowa kampania "Wrażliwcy _kultura bez barier"

Już 7 marca podczas Poznańskich Targów Książki ruszy kampania społeczna "Wrażliwcy _kultura bez barier", której celem jest pokazanie, że sztuka nie zna ograniczeń. W ramach projektu powstanie wyjątkowa wystawa prezentująca ilustracje do wierszy Jana Brzechwy, wykonane przez dzieci niewidome i niesłyszące z ośrodków edukacyjnych w Owińskach.

Kampania „Wrażliwcy _kultura bez barier” w Poznaniu
Kampania „Wrażliwcy _kultura bez barier” w Poznaniu
Źródło zdjęć: © UMP

Premierowa odsłona kampanii odbędzie się na Międzynarodowych Targach Poznańskich, w pawilonie nr 7 przy stoisku nr 13. Odwiedzający będą mieli okazję spotkać młodych twórców i zapoznać się z ich unikalnym spojrzeniem na literaturę i sztukę. Wystawa będzie dowodem na to, że kreatywność i wrażliwość artystyczna nie mają barier – każdy może wyrażać siebie niezależnie od ograniczeń, z jakimi się mierzy.

Kampania Fundacji In_Spire koncentruje się na promowaniu dostępności kultury dla wszystkich. Tegoroczna edycja zwraca uwagę na rolę dzieci i młodzieży w przełamywaniu stereotypów oraz na potrzebę budowania społeczeństwa otwartego na różnorodność. Prace artystyczne powstałe w ramach projektu mają nie tylko walory estetyczne, ale również edukacyjne – ilustrując wiersze Jana Brzechwy, młodzi artyści podkreślają wartości takie jak empatia, współpraca i otwartość.

Po premierze na Poznańskich Targach Książki ekspozycja trafi do kilku popularnych lokalizacji w mieście. Od połowy marca do końca kwietnia będzie można ją oglądać w Galerii Posnania, a następnie na wybranych przystankach komunikacji miejskiej w ramach projektu "Galeria Przystankowa". Kolejnym miejscem prezentacji będzie Port Lotniczy Poznań-Ławica, gdzie podróżni będą mogli zetknąć się ze sztuką w nietypowym otoczeniu.

Inicjatywa "Wrażliwcy _kultura bez barier" nie jest nowością – jej pierwsza edycja miała miejsce w 2022 roku i rozpoczęła się w Poznaniu, stopniowo obejmując kolejne miasta w regionie, m.in. Jarocin, Gniezno, Konin i Turek. W ciągu ostatnich lat projekt zyskał coraz większy zasięg i popularność, przyczyniając się do wzrostu świadomości na temat dostępności kultury dla osób z niepełnosprawnościami.

Za realizację kampanii odpowiada Fundacja In_Spire, działająca przy Grupie MTP.

Źródło artykułu:codziennypoznan.pl

Wybrane dla Ciebie