Cyberpunkowa strzelanka z PlayStation 1 powróciła po 25 latach
Fear Effect nagle zadebiutowało na współczesnych platformach. Za wydaną pierwotnie 25 lat temu produkcję Polacy muszą zapłacić prawie najwięcej na świecie.
W zeszłym roku firma Limited Run Games wypuściła krótki trailer odświeżonego Fear Effect. Materiał z tej cyberpunkowej produkcji łączącej elementy gry akcji z survival horrorem, mógł zainteresować część starszych graczy, dobrze wspominających wydany w 2000 roku na PlayStation 1 tytuł. Od momentu zapowiedzi nowej wersji strzelanki nie publikowano żadnych informacji związanych z produkcją, dlatego jej nagły debiut na współczesnych platformach może zaskakiwać.
Fear Effect niespodziewanie ukazało się na konsolach PS4, PS5 i Nintendo Switch oraz PC w zeszły piątek. Wcześniej nie znaliśmy dokładnej daty premiery gry, gdyż odpowiedzialne za konwersję studio informowało jedynie o debiucie w 2025 roku.
Niestety polscy gracze po raz kolejny mogą czuć się poszkodowani. Na PC zapłacimy bowiem za Fear Effect prawie najwięcej na świecie, zaraz po obywatelach Kuwejtu i Szwajcarii. Na wszystkich platformach cena w złotówkach jest zbliżona.
- Na Steamie Fear Effect kosztuje 45,99 złotych. Cena w dolarach amerykańskich wynosi natomiast 9,99 USD.
- W PS Store zapłacimy za grę 45 złotych, a w Nintendo eShop 9,99 dolara.
Problem zawyżonych cen gier w złotówkach jest w ostatnim czasie dość powszechny. Niektórzy wydawcy decydują się obniżyć koszt wybranych produkcji po premierze, dzięki czemu polscy gracze mogą kupić taniej takie tytuły jak Laysara: Summit Kingdom, Timberborn, czy Palworld - być może podobny los spotka wkrótce Fear Effect.
Produkcja od studia Kronos Digital Entertainment przedstawia losy najemników, którzy podejmują się zadania odnalezienia córki przywódcy mafii w Hongkongu tylko po to, aby później zażądać za nią okup. Bohaterowie wplątują się jednak w intrygę powiązaną z nadprzyrodzonymi zjawiskami, co psuje ich plany. Rozgrywka Fear Effect przypomina pierwsze części Resident Evil czy Dino Crisis, a nastawiona jest głównie na przetrwanie oraz strzelanie do wrogów. Swego czasu produkcja wyróżniała się ciekawymi tłami i postaciami wykonanymi w technice cel-shadingu.