Nadszedł ten moment. WhatsApp oficjalnie wprowadza reklamy
W najnowszej aktualizacji firma oficjalnie ogłosiła, że w aplikacji zaczną pojawiać się sponsorowane treści w zakładce “Aktualizacje” (ang. Updates), czyli w sekcji, gdzie użytkownicy dzielą się znikającymi zdjęciami, filmami czy wiadomościami głosowymi w stylu Stories z Instagrama.
Choć pierwotni założyciele WhatsAppa stanowczo sprzeciwiali się monetyzacji aplikacji poprzez reklamy, Meta – właściciel platformy – od lat rozważał różne formy ich implementacji. W 2020 roku firma tymczasowo wycofała się z planów wprowadzenia reklam w samej aplikacji, ale temat nie zniknął z agendy. W 2023 roku szef WhatsAppa, Will Cathcart, potwierdził, że prace nad wdrożeniem reklam nadal trwają.
Teraz Meta uznała, że nadszedł właściwy moment.
Tym samym użytkownicy mogą spodziewać się sponsorowanych treści przeplatanych z postami znajomych lub rodziny.
Spersonalizowane, ale (ponoć) bezpieczne
Reklamy w WhatsAppie mają być dostosowane do zainteresowań użytkownika. Meta zapowiada, że będzie korzystać z „ograniczonych danych” – takich jak kraj, miasto, język, obserwowane kanały oraz sposób interakcji z reklamami.
Meta zapewnia także, że nie wykorzysta treści wiadomości, połączeń ani grup do celów reklamowych. Użytkownicy mają również możliwość dostosowania swoich preferencji reklamowych w centrum kont Meta (Accounts Center), jeśli wyrażą na to zgodę.
To nie koniec zmian
Reklamy w Statusach to nie jedyna nowość, jaka zawita do WhatsAppa. Meta zaczyna też promować wybrane kanały, aby ułatwić użytkownikom ich odkrywanie.
Pojawi się także możliwość ich subskrybowania, co pozwoli na otrzymywanie ekskluzywnych aktualizacji od twórców.