Warszawski port wyróżnia się w Europie. Kraków i Wrocław też wysoko
W całym miesiącu wykonano 18 146 operacji pasażerskich i 19 155 wszystkich operacji lotniczych. Od stycznia do sierpnia 2025 r. Lotnisko Chopina obsłużyło niemal 16 mln podróżnych, z czego większość - ponad 10 mln - w ruchu w strefie Schengen. Liczba pasażerów non-Schengen wzrosła o ponad 11 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Podróżni najczęściej wybierali linie rozkładowe (59 proc.), linie niskokosztowe (26 proc.) oraz przewoźników czarterowych (15 proc.). Najpopularniejsze kierunki rejsów rozkładowych to Londyn, Paryż, Amsterdam, Bruksela i Frankfurt, a wśród czarterów - Antalyę, Marsa Alam, Hurghadę, Sharm El Seikh i Rodos.
Segment cargo w rozkwicie
Równie dobrze rozwijał się segment cargo - w sierpniu warszawski port obsłużył ponad 11,9 tys. ton towarów, a w ciągu ośmiu miesięcy łącznie 87,5 tys. ton, co oznacza wzrost o niemal 19 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Według danych za lipiec, w segmencie lotnisk dużych (10-25 mln pasażerów) Lotnisko Chopina oraz port w Krakowie znalazły się na dwóch pierwszych miejscach pod względem wzrostu liczby pasażerów, bijąc europejskie średnie. Wrocław uplasował się na piątym miejscu w segmencie lotnisk średnich, również z wynikiem wyraźnie przewyższającym europejską średnią.
Śmiałe plany rozwojowe
Prezes Polskich Portów Lotniczych Łukasz Chaberski ocenił wyniki lotniska jako imponujące i podkreślił jego znaczenie jako kluczowego hubu w regionie. Zapowiedział rozwój siatki połączeń, zarówno na Bliski Wschód i do Azji, jak i w Europie, przy zachowaniu równowagi między głównymi centrami biznesowymi a popularnymi kierunkami turystycznymi.
Lotnisko Chopina pozostaje największym portem lotniczym w Polsce i jednym z większych w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2024 r. obsłużyło niemal 21,3 mln pasażerów - najwięcej w historii.